Triumph, The

3,7

Handling: Verklighetsbaserad. En ung begåvad lärare från landsbygden flyttar till det glittrande New York för att söka äventyr och lärarjobb. Han får jobb i en tuff skola med många problemungdomar och snart undrar han om han valde rätt.

Regissör: Annie deYoung
Originaltitel: The Ron Clark Story
Alternativ titel:The Triumph
Matthew Perry
Brandon Smith
Isabelle Deluce

En intressant och gripande film, som man inte kan låta bli att beröras av. Det var fascinerande att se hur bra Ron Clark hade hand med eleverna, trots sina motgångar. Ett plus för att den är verklighetsbaserad.

S16F

En typisk feel-good amerikanare, fast det blir mer trovärdigt eftersom det är baserat på verkligheten. Vissa starka scener och jag blir lätt gråtfärdig. Fin historia.

IWantItThatWay

Riktigt bra film med ett jättebra buskap. En av Matthew Perrys bästa filmer och han är en väldigt duktig skådespelare! Lite förutsägbart, men det gör inget eftersom handlingen är så bra!

mariinah

Världens bästa!!
Äääälskade Shamiqua!

Hanna_90

Den här filmen berörde mig, den är såå bra! Den blir bara bättre att den är baserad på verkligheten, ocj självklart satt jag o stor tjöt i slutet. Jätte bra!!

Kejnoo

Den här filmen är riktigt mysig och jag drogs in i handlingen på ett bra sätt. Den är värd en titt eller två!

väldigt gripande och intressant historia, extra bra för att den just är verklighetsbaserad.
Perry spelar bra och höjer filmens kvalite.