Inte för vinnings skull

Inte för vinnings skull Köp filmen på CDON

Handling: Unga Emma Harte (Jenny Seagrove) är en fattig engelsk tjänsteflicka utan framtidsutsikter i början av 1900-talet. Hennes rike älskare har övergivit henne och dessutom är hon gravid. Men Emma är okuvlig och stark. Hennes drivkraft är hatet mot den förmögna familj som förskjutit henne. Mot alla odds börjar hon en långsam klättring på samhällsstegen. Vi får följa henne under goda år och dåliga år. Hon drömmer om kärlek och vi får möta männen i hennes liv, bland annat trofaste Blackie O’Neill (Liam Neeson). Det här är berättelsen om en kvinna med stark vilja. Men också om en kvinna som upptäcker att det är lättare att skapa ett imperium än att behålla det.

År: 1983
George Baker
Peter Egan
John Mills

Audrey T

Episk 80-talsserie om en kvinnas väg från fattigdom till att vara en av de rikaste och mest framgångsrika kvinnorna i landet. Hon får sin hämnd på de som förtjänar, och träffar under årens lopp en rad män som får stor betydelse för hennes liv. Serien visar även problemet med att vara en karriärkvinna och en god mor. Serien börjar långsamt och detaljrikt för att sedan skynda fortare och fortare genom hennes liv. Plötsligt har det gått tio år som vi inte har fått se. Kunde gärna ha varit ett avsnitt till för att ge lite mer kraft åt att skildra den del som hastades förbi. Skön avkopplande serie som fångar tidsandan på ett bra sätt och visar hur den moderna kvinnan får kämpa för att få tillgång till männens arena.

tuffa tjejen

En helt fantastisk film av Barbara Taylor Bradfords bok, med en mycket grippande och intressant handling. Mycket sorlig på några ställen men man måste absolut se den!!

Bra film den har sin egen lilla charm och det gillar jag men tjejen som det handlar om har en väldigt mörk röst:D!

Håll drömmen levande (1986)