Keeper of Souls

Keeper of Souls Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Cliff och Stacy befinner sig på en romantisk weekendresa i den sömniga lilla sydstatsstaden Groove Hill. De bor i ett gammalt hus på ett plantage i stadens utkant när Stacy plötsligt börjar drömma fruktansvärda mardrömmar och se ohyggliga syner. Fasan stegras till ett crescendo när Cliff vid en sjö i närheten av huset upptäcker ett illa åtgånget lik. Grove Hill ruvar på en fasansfull hemlighet och i skogarna lurar The Keeper of Souls, en demon från 1600-talets häxjakter. Det dröjer inte länge förrän han snärjer Cliff och Stacy i ett nät av ohygglig ondska som de inte kan undfly. Stacys mardröm blir nu så verklig att varken hon eller Cliff kan vakna upp från den!

År: 2001
Carmen Giles
Graham Timbes
Jean Martin
Kelly Rowen

Jag vet knappt var jag ska börja. Filmen tog en sabla tid på sig att börja bli läskig, men var inte ens då särskilt skrämmande. Underlig film som villade in sig på tidsödande sidospår vilka inte gjorde mig mycket klokare. Slutet blev en total antiklimax och den där demonen såg man inte mycket av. Dock inget totalt bottennapp - en mycket svag tvåa.