Filth and the Fury, The

3,8

Handling: The Filth And The Fury är en dokumentär om punk bandet Sex Pistols. Denna dokumentär visar det mesta från deras början till slut.

År: 2000
Sting
Andy Summers
Sid Vicious

sidvicious

ärligt talat är detta den bästa filmen jag nånsin sett! eller ja, finns väl 2 bästa. och denna hör till ena! jag älskar den otroligt mycket och det mesta man bör veta uppkommer i denna fantastiska film som är otroligt rolig/sorlig på samma gång. man lever sej verkligen in och den blir aldrig långtråkig! mot slutet börjar det hela kännas lite sorligt på sätt å vis å visst kanske man nästan blir tårögd, det skulle man annars inte tro när man ser början av filmen! den har så otroligt starka känslor, och djupt inne finns den stora hemska sanningen begravd, allt hat och ärlighet är så underbart. att våga stå emot alla j*vla regler och allt sånt. det är inte vem som helst som kan göra sånt. jag vet att flera säkert kunde det, du kan, jag kan, vi kan... om vi vågar, och VILL!! önskar att det som händer i filmen kunde hända PÅ NYTT! ja, förutom det tragiska slutet... den här filmen kanske kunde bli en tankeställare åt allihopa... va fan är det för ett samhälle vi lever i idag? borde inte någon göra nånting åt det? va borde vi göra..? tack för all underbar musik som uppstått genom åren, det har åtminstone fått mej och många andra att orka leva följande dag. amen!

sidvicious