Sherrybaby

Sherrybaby Köp filmen på CDON

Handling: Sherry Swanson släpps ut ur fängelse efter att ha avtjänat ett treårigt straff för stöld- och narkotikabrott. Väl ute är hennes plan att starta om sitt liv från början, tillsammans med sin 4-åriga dotter som hennes bror och svägerska har tagit hand om under Sherrys fängelsevistelse. Dock är det inte alltid så lättt att bara starta om på nytt, speciellt inte eftersom att Sherrys dotter knappt känner igen henne, och Sherrys brors familj ser på dotterns som deras.

Regissör: Laurie Collyer
Brad William Henke
Rio Hackford
Bridget Barkan

Copyright NonStop Entertainment

Sherrybaby är en intressant och gripande film. Tyvärr känns både storyn och karaktärerna lätt obearbetade, vilket resulterar i flera småfel som hade kunnat undvikas så lätt. Filmen är rätt långsam emellanåt, något som lätt blir frustrerande, men den håller sig ändå över vattenytan, om än knappt. Det som verkligen förstörde filmen för mig var avrundningen: man sitter där och är helt inne i handlingen, och sen är filmen plötsligt slut. Wtf?? Antar att regissören antingen inte orkade längre eller hade slut på idéer. Maggie Gyllenhaal är bra, men jag blev mest imponerad av Danny Trejo och Ryan Simpkins. Svag trea.
"There can't be two Alexis."

kalles

Ganska slät och trist historia, och de enda personerna som känns riktigt rätt castade är Sherrys brorsa och hans familj..

Danny Trejo är jättetråkig och det är svårt att tycka om Sherry då hon inte verkar ha någon förståelse för sin bror och hans fru, eller sin dotter.. Kanske är det meningen att hon inte ska kunna relatera till deras smärta och oro, vad vet jag, men det förstör ändå våran relation till Sherry..

Gripande och intresant film. Får en 3:a av mig, helt klat se värld, men något seg emmelanåt.

En bra men konstig film , den är både mörk men ända på samma gång Mycket ljus!

Bitta

Maggie gör en mycket bra roll och filmen är tragiskt men sevärd.

"There can't be two Alexis."

Mattias15

Att berömma Maggie Gyllenhaal i filmen är ett måste, hon gör filmen bättre än vad den är. Historien är ganska tunn och det händer inte specielt mycket. Men filmen berör och sätter sina spår i sig, främst pågrund av Maggie som verkligen visar sin smärta och saknad av att vilja vara mamma till sitt barn. En stark trea.

kalles

Biopremiär: 2007-02-09