Ingen plockar Howard

Ingen plockar Howard Köp filmen på CDON
2,1

Handling: Ankan Howard sitter hemma på sin ankplanet och tillbringar en rofylld afton. Plötsligt dras han genom rymden och hamnar på jorden, hos en ung popsångerska. Han måste hjälpa henne att stoppa ett ondskefullt rymdmonster.

År: 1986
Chip Zien
Richard Edson
John Fleck

Oskar_90

Älskade den här filmen när jag var runt 6 år, kanske för att den var lite förbjuden. Vill se den igen så snart som möjligt, men är rädd att jag blir besviken.

Tramsig och o-originell familjefilm med vissa sjysta visuella effekter. I början kände jag en smula medlidande för den lilla ankfigurens missöde och utanförskap men sen blev det äventyr och action för hela slanten och inget bra sådant.
Tyckte Dr. Jenning karaktären var rätt kul dock.

Halloween_4

Nja. Dom första 20 minuterna gick väl att se, men sen spårade allt ur med explosioner, monster, ondska och sånt, vilket jag inte tyckte passade i en film om en anka.

Lite smårolig till en början, men ju längre filmen håller på desto sämre blir den. En tvåa är den iallafall värd.

Zirgo

Av alla filmer George Lucas har filmat så måste denna filmen ligga i en klass för sig. Den är långt ifrån det bästa han gjort och det är förvånandsvärt att filmen nådde så långt i produktion. ILM gör effekterna ok för en så gammal film.

Oskar_90

Jag vet mycket väl vilken flopp detta blev och att den ogillas av många, men för mig är det en riktig barndomsklassiker. Den är rolig, spännande och välgjord. En film jag verkligen vill och behöver se igen. Thompson är underbar.