Hustle & Flow

Musik:

Hustle & Flow Köp filmen på CDON
Musik:

Handling: "Hustle & Flow" är en historia om en småkriminell lirare från Memphis som bestämmer sig för att satsa på en karriär som musiker.

DJay (Terrence Howard) har alltid haft ordets gåva, en talang som han dock missbrukat rätt kraftigt. Han har mest ägnat sig åt ljusskygg verksamhet i samhällets utkanter och aldrig riktigt haft ambitioner att nå längre än så. En dag stöter han ihop med sin gamla polare, Key (Anthony Anderson), som jobbar som ljudtekniker, och DJay blir i ett slag inspirerad att börja skriva hip-hop-musik igen. När Skinny Black (Ludacris), Memphis egen megastjärna i rap-sammanhang, beslutar sig för att återvända till sin hemstad iscensätter DJay en riktig kupp för att dra uppmärksamheten till sig.

Regissör: Craig Brewer
Originaltitel: Hustle & Flow
Ludacris
Taraji P. Henson
Isaac Hayes
Elise Neal
Paula Jai Parker

Copyright United International Pictures AB (UIP)

darinio

En mycket bra, fin och även sorlig historia om en man/hallick som har drömmar om att uppnå något bättre med sitt liv. Det är väldigt väldigt storspelat av skådespelaren Terrence Howard som är mycket väl värd en oscar för denna roll. Blev visserligen nominerad till en för denna underbara berättelse.

Men måste även påpeka att denna film är kanske inte för alla, men gillar man film så kommer man defenitivt och älska denna. En femma får den av mig!!

sirnootherlikemykind

Riktigt tung sydstats hiphop, sköna sydstats dialekter och en riktigt övertygande Howard i huvudrollen. Först och främst försöker man måla upp en bild ur usa's klass samhälles understa skikt, vilket man gör med ett välskrivet manus och en bra story. Man får följa Howard som pimp för att kunna hålla mat på bordet. Sen träffar han en gammal polare från skoltiden som jobbar med musik. Då kommer hans gammla drömmar som rappare till liv, han lyckas övertyga sin skolkamrat att hjälpa honom göra musik..
Och Howard rhymar själv, det blir pricken på i't för min del. Det här är riktigt, riktigt bra..

Störtskön rulle där man följer en ej så framgångrik rappare från början till slut.

Dan banan

Ett tveksamt beslut, men fyran kommer på plats.
Det är inte alla hip-hop rullar som går hem, men Hustle & Flow duger bra.
Howard med flera presterar, och manuset är ett plus.

Delvis kan jag tycka att detaljer framstår lite åt det mer surrealistiska hållet, men halheten brister inte.

Sevärd, inte 8 mile men spännande ändå.

darinio

miox

så nice filme yeee bäst

Cederholm

En Riktigt Bra Film BRa musik Och låtar de ända som skulle va litedåligt är slutet för en 4,5 Av mej SE DEN!

Miss Ljung

Mycket bättre än jag trodde. Man måste inte gilla hiphop för att uppskatta den.

sirnootherlikemykind

Biopremiär: 2006-05-12