Young Guns 2

Western:

Young Guns 2 Köp filmen på CDON
Western:

Handling: Billy "The Kid" och hans gäng är efterlysta och flyr denna gång mot Mexico med lagens män hack i häl. Resan blir äventyrlig och fylld med överraskningar.

År: 1990
Viggo Mortensen
Leon Rippy
Ginger Lynn

Molina

Trots att Christian Slater anslutit sig till revolvergänget så känns denna uppföljare trist och krystad, fastän kaaktärernas öden redogjordes för i slutet av ettan så fick någon den urlöjliga idén att låta Billy ha överlevt och berätta storyn igen. Bra musik av Jon Bon Jovi, en del kul repliker men inte en film man egentligen behöver ha sett. Det finns bättre västernfilmer, men det är inte alla som har lika vackra präriemiljöer som denna.

CinemaniaC

Om alla westernfilmer var så här dåliga skulle jag aldrig mer vilja se någon. Tröttsamt usel handling, skådespelare som sömngångaraktigt spyr ur de mest fåniga repliker och sedan har vi behandlingen foto/musik som nog skulle få självaste Sergio Leone att vrida sig i sin grav. Nej, den här filmen är nog så långt ifrån referensmaterial på westerngenren man kan komma. Se istället 'Diligensen', 'Once upon a time in the West', Leones dollartrilogi, Silverado, Rio Bravo, Bandolero... tja det finns så många att välja på som är så oändligt mycket, mycket bättre och värd er tid.

mvh /cine

Sallee

Har inte sett den första filmen som kom ut två år tidigare än denna, men något säger mig att den är en aning bättre än denna rullen. Handlingen är klart godkänd och så väl skådespelarna. Mest gillar jag nog Chavez (Lou Diamond Phillips). Estevez gör en av sina sämre roller tycker jag och det var även kul att se både William Petersen och Viggo Mortensen. Young Guns är en mycket fartfylld film och musiken är grymt bra.

Betyget hamnar på -3

Miss_Archive

Okej, den här är inte fullt lika bra som ettan, men vilka uppföljare är egentligen det? Skådespelarna är desamma, tack för det, och det är delvis för att Emilio Estevez och Kiefer Sutherland är med som jag ger den ett så högt betyg. Christian Slater är ganska dålig, men jag gillar honom därför att han är snygg. Punkt.
Det enda som jag inte tycker om med den här, är att den berättas ur en gammal Billy The Kids perspektiv. Jag tycker det är tråkigt. Varför inte bara köra historien på samma sätt som i den första?
Aja, den får en femma.

Chamillionaire

Jag fattade typ ingenting, ... men slutet var bra. För det var väl baserat på sanningen?!

Slentrianmässig och ganska tråkig film.
Mitt intresse var avsvalnat hela tiden.
Tur att Estevez var ganska häftig.

Molina

Agneta 78

Jadå den här är bra oxå=) Kul att Viggo Mortensen är med...

CinemaniaC

mvh /cine