Satan's Little Helper

Satan's Little Helper Köp filmen på CDON
1,7

Handling: Det är Halloween i det lilla, isolerade ösamhället på Bell Island, och nioåriga Douglas Whooly har hela året sett fram mot att klä ut sig till huvudpersonen i datorspelet Satan's Little Helper. Men utan att veta det blir Dougie lärling till en maskerad psykopat. Och först när han blir indragen i en demonisk orgie av mord och massakrer börjar det gå upp för Dougie att någonting är fruktansvärt fel. Ingen går säker för hans blodtörstiga läromästare - inte ens Dougies egen familj.

Regissör: Jeff Lieberman
Joshua Annex
Wass M. Stevens
Dan Ziskie
Melisa McGregor

Det här är en riktigt becksvart skräckkomedi. En sån film som jag mycket troligt skulle kunna uppskatta då jag gillar när det ibland blir lite småbisarrt och allmänt mysko. Nog är detta bisarrt alltid och upplägget är egentligen helt kanon. Man borde kunnat få till det hur bra som helst.

Problemet startar ganska direkt och det problemet heter Alexander Brickel. Killen kanske kan bli något i framtiden, men i rollen som satans lille hjälpreda Douglas är han så förfärlig att man närsomhelst skulle vilja att Satan tog död på honom ögonblickligen.

Masken som "Satan" bär är verkligen obehaglig och därför trodde jag ändå att det fanns lite hopp om skräckstämning. Men den infann sig aldrig. Varken skräcken eller komiken i denna film föll mig i smaken.

Skådespelarna tampas med idiotbeteenden och idiotkommentarer. Kultregissören Lieberman har gjort en lyckad comeback enligt många, men för mig kändes det bara som en otroligt seg film som aldrig verkade ta slut... och när den tog slut kändes den än mer meningslös.

Jag var ett tag inne på en tvåa faktiskt, men den sjönk allteftersom ner till en stark etta. Som sagt... upplägget är lysande och det finns lite läskiga moment vad gäller barns verklighetsuppfattning. Skulle detta kunna hända? Kanske, vid ytterst tänkbara otur... även om det aldrig skulle kunna gå till den överdrift det gör i den här filmen.