Maverick

Western:

Maverick Köp filmen på CDON
Western:

Handling: Bret Maverick är en fingerfärdig kortspelare på väg mot sitt livs pokerparti. Problemet är att han saknar pengar till anmälningsavgiften och ger sig iväg för att kassera in gamla spelskulder. Under färden mot den stora pokertävlingen blir han svindlad och bedragen av både vänner och fiender...

År: 1994
Dennis Fimple
Denver Pyle
Clint Black
Max Perlich

Riktigt spännande västernfilm. Är uppbyggt och känd som en komedi. Men man behöver inte skratta alls i den här filmen för att tycka om den. Jag tycker inte humor är denna films grund. Det här är en väldigt spännande pokerfilm i vilda västern. Men det är klart. Humorn i filmen uppskattas. :)

inarko

Ett rent mästerverk, en av Mel Gibsons bästa filmer enligt mig. Han är bara helt iskall

Bilbo_one

Helt okej film. Mel Gibson lyser inte riktigt igenom filmduken som han brukar, det gör inte heller Jodie Foster. Handlingen får dock ett plus. Stark tvåa

En mycket bra och spännande film tycker jag.

weraiz_87

En av Gibson´s bästa. både humor och action i filmen, vilket jag tycker de ska va. James Garner gjorde oxå en bra roll. en riktigt bra western. har sett den två gånger, men skulle inte tacka nej till fler gånger.

ToxicAvenger

Kul, men inte så att man direkt skrattar. Hyffsad story, men inget som överraskar.

Zeb Macahan

En av de bäste västernkomedier som gjorts nånsin. Den är rolig och spännande. Den har en oväntat avslutning som gör filmen ännu mer spännande. Jody foster är suverän som vanligt. Det är alltid spännande när några revolvermän med olika bakgrund möts, vare sig de börjar spela poker eller skjuter mot varann. Filmen får en stark femma. Alla kunniga filmälskare njuter av denna fantastiska film. Bravo Mel n'd Judy !