En fråga om liv och död

Handling: En dag råkar läkaren David Bendricks (Ragnerstam) befinna sig på fel plats vid fel tillfälle. Under en joggingtur hör han plötsligt ett misstänkt ljud från ett övergivet växthus. När han närmar sig platsen blir han ofrivilligt vittne till ett brutalt mord.

Efter att ha avgett sitt vittnesmål till polisen får han reda på att det han sett var en uppgörelse i den undre världen, och hans beslut att vittna innebär att hela hans familjs säkerhet sätts på spel. När det visar sig att polisen inte kan skydda dem tvingas David att ta saken i egna händer och han ger sig ut på jakt efter de som ligger bakom hoten.

Regissör: Håkan Lindhé
Originaltitel: En fråga om liv och död
Göran Ragnerstam
Gunnel Fred

struwe

Jag instämmer med tessan.stark fyra.lite mycket hollywood slut bara

tessan81

En thriller av riktigt hög klass med en fullkomligt strålande Ragnerstam i huvudrollen. Det är en historia som både berör och upprör, då maffiametoder sätter käppar i hjulet för rättvisan. Det finns en stor trovärdighet genom hela filmen, både vad gäller storyn i sig och relationerna mellan karaktärerna, och hade det inte varit för att slutet blir en aning klyschigt så hade jag givit en femma. Heja sverige!