American Dreamz

Musik:

American Dreamz Köp filmen på CDON
Musik:
2,3

Handling: Hugh Grant spelar programledaren Tweed som leder den mycket populära tv-talangjakten "American Dreamz". I ett av finalprogrammen dyker en känd gästdomare upp - ingen annan än amerikas president (Dennis Quaid) och nationen ser fram mot underhållning på högsta nivå.

Regissör: Paul Weitz
Bernard White
Tony Yalda
Noureen DeWulf
Shohreh Aghdashloo

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Savannah

Den här småsatiriska filmen har sina poänger, och känns som mest aktuell just nu. Dock gäller som alltid det faktum att filmen enkelt skulle kunna ha blivit mycket bättre, för i och med att flera personers öden följs så missar man djupet och personskildringen helt.

filmernas härskare

Ett av årets absolut roligaste filmer finns just nu på bio, så missa inte "American Dreamz"!

Man blandar härlig satir på USA:s politik och parodi på Idol i en fruktansvärt roligt film, med en nästan perfekt balans.

Den mest oväntade som finns på bio, då jag trodde att det hela tiden var en larvig kärlekskomedi.

Istället gapskrattade jag så mycket att det kan jämföras med de högljudda skratten då jag såg Bad Santa.

Halvrolig genomsnittsfilm.

Nja, det här var inte direkt någon höjdare.. Menmen den funkar och klarar sig för en trea.

Bra och rolig film , kända skådespelare och så så det är ju ett extre plus!

Filmen va bra, men föl mig inte i smaken helt. Får en stark 2:a

rasrisk

Blev väldigt positivt överraskad av filmen, trodde den skulle vara en vanlig amerikansk komedi men nej då! Väldigt bra, se den :)

En rätt rolig och underhållande film med en hel del härlig musik.

inte så vidare rolig och det håller precis. satiren är okontrollerbar och inte allt för väl genomtänkt. inget som jag ser igen.

Biopremiär: 2006-06-24