Skenet bedrar

Skenet bedrar Köp filmen på CDON

Handling: Andy och Tracy är unga och nygifta. Tillsammans har de köpt ett stort hus som de drömmer om att fylla med barn. Men Tracy lider av svåra buksmärtor som ingen läkare rår på. Och deras hopp om att kunna få barn blir allt mindre.

En dag dyker en gammal skolkamrat till Andy upp, den karismatiske Dr. Hill, en av landets främsta kirurger. Han erbjuds att flytta in i deras hus och visar sig villig att hjälpa Tracy.

Men den till synes charmige Dr. Hill bär på många mörka hemligheter: Misslyckade operationer, sexsiffriga skadeståndsbelopp och ett sjukligt Gudskomplex. Så när Tracy plötsligt måste opereras är Dr. Hill redo - med skalpellen i handen…

År: 1993
Bebe Neuwirth
Bill Pullman
Nicole Kidman
Alec Baldwin

Spännande thriller med en hel del sköna twister och överraskningar. Den har ett klart Hitchcock-stuk över sig som jag gillar. Stark trea!

Månsken

En helt okej film som är spännande på vissa ställen men lite seg på andra. Nicole Kidman är bra med detta är definitivt inte än av hennes bästa roller. Ibland hade lite svår att hänga med. Jag förstår inte riktigt syftet med filmen men skådespeleriet var bra.

amanda7

tvärt emot vad de flesta tycker, så tyckte jag inte att historien var svår att hänga med i alls. visst det var en del vändningar men det var nästan så att man i vissa fall kunde räkna ut vad som skulle hända redan innan det hände. iallafall, filmen var okej och hyffsat spännande. bra skådisar även om jag i slutet tyckte att det blev lite långsökt, allt verkade så inräknat och allt gick så perfekt ända fram till slutet...men det blir en trea

Menthol

Smart film med bra insatser från allihop, men som sagt svårt att följa med i storyn.

En spännande thriller. Dock lite krånglig att att hänga med i emellanåt. Svag fyra!

Robert_Eriksson

En spännande och ganska oförutsägbar thriller, men samtidigt lite krånglig och på gränsen till osannolik.

Den var för komplicerad tycker jag. Emellanåt var det lite svårt att hänga med, och Nicole Kidman var inte lika bra som hon brukar. Men när filmen närmade sig slutet var det ändå väldigt spännande.