Game of Death

Game of Death Köp filmen på CDON
2,0

Handling: Billy Ho (Lee) är den största Kung Fu-stjärnan på bio. Alla vill ha honom, inklusive ett stort bolag styrd av den mäktige maffiakungen Dr. Land. Han ger honom ett enkelt affärsförslag: Skriv under eller dö!?. Men Billy vägrar. Mitt under en inspelning ljuder ett skott. Billy skriker och segnar ner. Alla tror att det är del av handlingen. Men Billy har blivit skjuten med riktiga skott. Begravningen blir storslagen. Alla hans vänner och fans lever ut sin sorg. Men Billy är inte död. Han har överlevt med minsta marginal, och ruvar nu på en fruktansvärd hämnd. Han lokaliserar ledaren till en stor Kung Fu-turnering i Macao. På Dr. Lands sida finns världens farligaste slagskämpar. På Billys sida finns världens farligaste ben och händer. Sista ronden kan börja!

Bruce Lee spelade in 40 minuter testfilmning och fighting-sekvenser innan han dog. Dessa byggdes sedan på av Sammo Hung och Robert Clouse till en hel långfilm där Bruce Lee utmanar den undre världen på ett "Game of Death".

År: 1978
Regissör: Robert Clouse Sammo Hung Kam-Bo Bruce Lee
Originaltitel: Game of Death
Alternativ titel:Si wang you ju (Alternativ originaltitel)
Alternativ titel:Goodbye Bruce Lee: His Last Game of Death
Ursprungsland: Hongkong, USA
Längd: 01:25, 01:43 (Premiärlängd Hong Kong )
Bruce Lee
Dan Inosanto
Chuck Norris
Roy Chiao
Russell Cawthorne

grundstoryn skulle va skit bra men det vart bara skit av det...efter hans död gjorde dem den här skiten

Usch och fy säger jag bara!! Absolut inget för mig!! Bara en massa slagsmål och flämtningar!! SE DEN INTE, om du inte gillar det ovannämnda!

Här ville man enbart profitera på Bruce Lee's namn. Han hade varit död i 5 år så man använde sig av två stycken look-a-likes samt gamla bilder från filmen Bruce Lee höll på med när han dog. Det är hafsigt ihopklippt och inget man vill se om. För att se en mer komplett version av alla bra scener med den riktige Bruce Lee kan dokumentären "Bruce Lee - A Warriors Journey" varmt rekommenderas.

Häftig Bruce Lee rulle med balla fightingscener.

Tower of Death (1981)