House of Voices

House of Voices Köp filmen på CDON

Handling: När Anne anländer för att börja sitt nya jobb som städerska på ett barnhem visar det sig att barnhemmet är nerlagt och fastigheten ska säljas. Anne befinner sig ensam i det stora huset, sånär som på köksmästaren och en ung flicka. Alldeles ensam? Anne börjar få för sig att någon övervakar henne. Hon tycker sig höra fotsteg om nätterna. Hon inbillar sig att hon ser skymtar av rädda barn som vädjar om hjälp. Men detta har säkerligen bara att göra med att hon är lite ur balans efter allt som hänt. Hon försöker återhämta sig efter en fruktansvärd våldtäkt, men i hennes kropp växer frukten av detta vidriga dåd.

Regissör: Pascal Laugier

Virginie Darmon
Jérôme Soufflet
Marie Henry
Eric Prat

Jätte bra film den var skrämande och allt den är vad en riktig rysare ska va!!

En 2+ som film, i sin egen genre & som underhållning.

Tagline: Every house has it's secret.

Definitivt inte dålig. Stundtals spännande och småläskig. Men storyn är ganska lika i många filmer.
Hamnar inte i filmsamlingen. Detta ser man en gång.

Trivia: In Mexico the film was released with the title "El Convento" ("The Convent") as the action happens in an orphanage. In fact, you can see only two nuns in the movie.

Lite udda film. I början känns det som en skräckis men den känslan avtar mer och mer och i slutet känns den mest bara konstig och annorlunda.
Inget jag skulle rekommendera. Det finns betydligt bättre skräckisar.

Hoppade till några få gånger men den va otroligt tråkig mestadels.

Jätte bra film den var skrämande och allt den är vad en riktig rysare ska va!!

En ganska småskrämmande film, men också väldigt seg. Trodde den skulle vara bättre, men får en tvåa iallafall.

korp72

En av dom tråkigaste och händelselösaste filmerna jag sett på många år.

Shadowfax

Den började bra men sedan gick det utför. Man ställer frågor efter filmen, det är mycket som händer med inte mycket som förklaras. En film man behöver tänka till. Förstod inte mycket av filmen, men fastnade på något sätt för den ändå..