Gudfadern Del II

Gudfadern Del II Köp filmen på CDON
4,0

Handling: Den döde Vito Corleones son Michael fortsätter sin fars hårda kamp för att behålla makten.

År: 1974
Regissör: Francis Ford Coppola
Originaltitel: The Godfather, Part II
Alternativ titel:Gudfadern 2
Alternativ titel:Mario Puzo's The Godfather: Part II (USA complete title)
Ingår i tema: Oscar - Bästa film

Bruno Kirby
Frank Sivero

Copyright Paramount Pictures

Molina

Minst lika bra som ettan. Robert de Niro axlar med bravur rollen som den unge Vito Corleone (Brandos roll i ettan) och två epoker vävs vackert samman, ackompanjerat av mästerlig musik. det är egentligen svårt att se den som en uppföljare, så väl hänger den samman med ettan - det är bara en film som behövde klippas upp i två delar. Al Pacinos karaktär Michael fortsätter utvecklas och fortsätter sin kamp för att göra familjen laglydig.

havarti

Del 2 av filmhistoriens mest överskattade film är inte bättre än 1:an.

Det första jag tänkte när jag sett klart denna var att man lyckats göra en film på över 3 timmar som inte handlar om någonting. Filmen är rörig och oengagerande.

Det som gör att filmen ändå får en 3:a är att den är så välgjord. Skådespelarna är bra och det känns aldrig överdrivet eller för orealistiskt. Satt ett tag och funderade på om den här ska ha en 3:a eller 2:a. Det blir en svag 3:a.

iwork4ebay

Den får 5/5 för att den är så löjligt dålig!!

neco_kan

Denna andra delen av gudfadern trilogin var över mina förväntningar. Den måste var den bästa uppföljaren någonsin.

Nille

En av få uppföljare som faktiskt är riktigt bra och på gränsen till bättre än föregångaren. Skådespeleriet är helt briljant och den är händelserik och det är intressant att man får följa Vito Corleone som ung.

Väldigt bra uppföljare men inte i samma klass som först, denna kändes alldeles för lång.

Linniz

Handling: +