Cape Fear

Cape Fear Köp filmen på CDON

Handling: Efter fjorton år i fängelse är Max Cady fri. Han har som enda mål att hämnas på advokaten Sam Bowden, som inte lyckades få honom frikänd från anklagelsen om grov misshandel.

År: 1991
Zully Montero
Craig Henne
Forest Burton

BeckyLou

Stark trea. Inte lika lysande som originalet men ända läskig och välspelad. De Niro är ondare än vanligt men Juliette Lewis är bäst i hela filmen och de scener de har tillsammans är de man kommer ihag mest.
Lite väl segt slut, man slutar bry sig. Dock mycket bra, inte Scorseses bästa men helt klart sevärd.

losdrivaren

Asbra skräckis eller mer rysare! Robert i kanske en av hans bästa roller i hela hans karriär:D

Bra och obehaglig. Robert De Niro spelar sin roll sjukt bra men filmen känns mer åt tidigt 80-tal än tidigt 90-tal.

Hyffsad film med De Niro i spetsen. Dock inte så originellt som jag väntat mig.

Bättre än orginalet! Cape Fear är framförallt en väldigt välspelad rulle. De Niro ÄR Max Cady.

Arcadia

Hög spänningsfaktor och bra skådespel.

Detaljrik och genomtänkt produktion De Niro som en Nietzscheiansk övermänniska. Men Scorses har gjort relativt mycket bättre filmer även om denna är av hög klass. Gillar anspelningen till Bergmans "viskningar och rop" vid fyrverkeri/spegel scenen. +3

rednaxela

Nej detta är ingen film jag ser igen jag gillar inte iden de gjort.Jag hade ganska höga förhoppningar på filmen den var långt ifrån så bra som den verkade vara

en svag 2:a

Farlig främling (1962)