Panic Room

Panic Room Köp filmen på CDON

Handling: Handlar om en 30-årig frångift dam och hennes dotter. De är mitt uppe i en katt och råtta-lek i sitt hem i New York, då tre kriminella bryter sig in för att leta efter en gömd väska med pengar. Mamman och dottern gömmer sig i "Panikrummet", skapat just för ett tillfälle som detta, men finner sig snart vara fångar i sitt eget hem.

År: 2002
Mel Rodriguez
Richard Conant
Paul Simon
Victor Thrash

En spännande och snyggt filmad nagelbitarthriller av "Se7en"-regissören Fincher. Han är riktigt duktig på att skapa spänning och hans filmer känns alltid häftiga och moderna, även om de har några år på nacken. Konceptet och idén känns fräsch, men jag kan tycka att några av karaktärerna är onödiga och "förstör" filmen lite. Jag tänker på Yoakams skurk och Bauchaus papparoll. Annars hålls spänningen uppe nästan hela tiden och Foster gör ännu en mycket bra prestation. Stark trea!

Nefern

Mycket spännande och fartfylld film med en hel del oväntade små inslag som puffar upp och det är mycket bra skådespelat. Man får dendär fobiska, hopplösa stämningen(nästan lite överdrivet ibland, blev Hollywood-thrillrigt) och det är aldrig en död stund här, men jag känner inte att det finns mycket mer djup än så i denna helt klart sevärda thriller. Lite av en dussinfilm, man får lite av "been there, done that"- känslor dock.

Väldigt spännande och stressig film med bra skådespelare, men handlingen är ganska ooriginell och den var rätt förutsägbar. Annars var det spännande och det hände grejer hela tiden, och man tröttnade inte.

Hade ganska höga förväntningar på den här filmen och blev riktigt besviken. Tycker den stundtals är lite overklig och det irriterar mig. En timme räcker sedan börjar jag tröttna. Nä den här var inte någon höjdarfilm.

Sandraaa

En mycket spännande film!

Det känns som att jag ger många treor men saningen är att Panic Room är för bra för att bara få en tvåa, jag menar jag har gett samma betyg till betydligt sämre filmer som Men In Black och Scream. Och den är knappast i samma klass som Pay it forward som jag gett en fyra. Spännande och nervkittlande men på en låg nivå. Hade inte varit katastrof om jag aldrig sett den.

En 3 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Hur sannolikt är det att man bygger ett sånt här rum i sitt hem? Och att det sen första natten händer nåt som gör att man måste använda rummet?
Hur som helst spännande, snygg inledning och bra musik (temat).
Hamnar billigt i filmsamlingen, detta kan och vill man se om.

Emmsan90

Filmen var mycket spännande och den lyckades fånga mitt intresse. Men den kunde bli långtråkig ibland när dem bara satt och väntade. Men den är värd en 3.

Bra och spännande film, Stewart är jätte bra..

En bra och ganska spännande film. Inte lika läskig som jag trodde den skulle vara med ganska nervpirrande va den.