Grudge 2

Grudge 2 Köp filmen på CDON
2,2

Handling: Grudge 2 utforskar hemligheter bakom förbannelsens vrede och presenterar nya karaktärer, som till en början till synes helt utan samband, är utsatta för den övernaturliga förbannelsen.

Regissör: Takashi Shimizu

Eve Gordon
Yuya Ozeki

Copyright Sony Pictures Releasing (Sweden) AB

GalnaMee

Jag har varken sett de japanska versionerna eller första amerikanska The Grudge, så jag har absolut ingenting att jämföra med. Men jag tycker inte att filmen var speciellt läskig, den var mer.. spännande. Kändes lite tillgjord. Jag förstår inte meningen med att göra en amerikansk version om det ändå utspelar sig i Japan. Och som sagt, slutet var riktigt uselt (och det tyckte alla andra i biografen också.)

Gud vilken tråkig film. Den var lite ryslig i en scen. Allt var så tråkigt. En blek unge och en kvinna som jagade en annan kvinna. Ettan var bra. Nu har jag nog bara tröttnat på The Grudge. Gillar du sånna här filmer så rekommenderar jag Ring 0. Något av det bästa jag sett! Den här var jättetråkigt.

hannabanana

Det som brukar störa mig mest i skräckfilmer är att när en person ska berätta till en annan person vad han såg så berättar han inte det RELEVANTA! utan han berättar det MINST viktiga - som i den här filmen när pojken ska berätta för sin syrra vad han såg i lägenheten intill: berättade han att han såg en tjej som satt på golvet och skar av sig håret och skrek och slog i väggen? Nej, för det var ju viktigt - han sa bara att han såg några j-la ögon i fönstret.. jaja...
denna film skrämde mig för övrigt inte mycket, bara den scenen inne hos kuratorn när kuratorn säger typ "jag förstår inte vad du menar, de är ju här med oss..."
men det var det lilla - och det duger inte.

Shcookie

Inte riktigt lika bra som ettan... men ändå var den, precis som sin föregångare, en film där man gång på gång hoppar till. Varken i ettan eller i denna tyckte jag den där spökpojken var läskig, så honom kunde de helt skippat, tycker jag. Det är Kayako som står för det läskiga med båda filmerna. Det var smart klippning med att alla historierna hängde ihop i slutet, och själva faktumet att det var flera historier i en film gjorde filmen mer intressant och kul att se.

En stark trea får det bli.

movie-king

stack när jag hade sett knappt halvtimmen av av filmen

Isabellet

Jag gillar verkligen inte skräckfilmer, denna fick mig att bli helt livrädd, men är det något man är ute efter så är denna filmen ett bra exempel.

empan

förstår inte storheten, kanske måste se om den

Sallee

Har inte sett första filmen eller de japanska filmerna, men den här måste ligga bland de sämsta skräck filmerna jag någonsin sett. Händer absolut ingenting, och skådespelarna är riktigt usla. Kan väl däremot erkänna att jag blev skrämd vid vissa tillfällen, men mer var det inte.

Betyget hamnar på en en mycket svag 2:a

Läbbig film men ettan är värre!!

inte mycket till film, men visst hoppade man till ibland. Knappt godkänd

Biopremiär: 2006-10-27

Grudge, The (2004)