Rosa - the movie

Rosa - the movie Köp filmen på CDON

Handling: Från tecknad serie i Kamratposten via tv-serien ”Livet enligt Rosa” tar nu Rosa klivet till bioduken. Vi får fortsättningsvis följa Rosas drömmar om en karriär som bejublad popstjärna i långfilmen ”Rosa - The Movie” med manus av Måns Garthons, Johan Unenge och Manne Lindwall.

Regissör: Manne Lindwall
Originaltitel: Rosa - the movie
Alternativ titel:Rosa på världsturné
Anna Ryrberg

Copyright AB Svensk Filmindustri

Carniz

Den bästa film jag någonsin sett, jag som är runt Rosas ålder, känner igen mig mycket och skådespelet var mycket bra!

Det handlar om:

Rosa och Ville som är tillsammans har sedan länge planerat deras ettårsdag. Men Villes segelsemester blir ändrad, och han är borta på ettårsdagen. Rosas mamma får med henne på Kollo. Och ingenting blir som bestämmt. Rosa säger en liten vit lögn som sedan bara växer och växer. Många måssförstånd och lögner. En absolut sevärd film!!

Nemi_CY

Rosa var otroligt otrevlig och bortskämd under hela filmen, vilket var irriterande. Annars var det rätt så bra skådespel. Filmen var ganska förutsägbar och fjantig, men den passar nog barn mellan 7-13 år.

TheHobbit

En klassisk svenne-film som är mycket förutsägbar. Men jag föll ändå för vissa saker. Filmen var söt, ville var söt, och skådespelaren till rosa var inte så dålig som jag hade trott. Man kan inte säga så mycket mer, den får en trea.

Ganska bra film som passar som familjefilm. Trodde att den skulle vara ganska löjlig, men det var den inte.

Isko

Film när det är som sämst! Det finns absolut inget, inget bra med den här filmen.

EN bra film ¨tycker jag.

tuffa tjejen

En rolig svensk komedi (vilket var väldigt överaskande) men lite väll förutsägbar ändå, men den kan ses om i alla fall!

idai

Lite småkul, funkar bra för de som gillade serien, gulliga wille gör sitt jobb!

väldigt söt och svensk film även fast den inte börjar som en svensk film. varmt foto och skådisar som är okej. story kunde vara mer, det är ett lågmärke och jag tycker att filmen utvecklas till något pinsamt dock är Villes historia underhållande och rolig och det är den som får mig att vilja fortsätta se filmen.

Min syrra tvingade mig att se den här när vi bilade uppåt i landet och jag trodde den var liknande med serien men denna var helt okej, typisk sån där film för småflickor

Biopremiär: 2007-01-19