Sista natten med gänget

Ungdom:

Sista natten med gänget Köp filmen på CDON
Ungdom:

Handling: Filmen skildrar fyra tonåringars sista sommar innan de börjar i college. Återupplev dragracing, Inspiration Point, drive-ins och allt annat som hörde till i början på 60-talet.

År: 1973

Harrison Ford
Jim Bohan
Jana Bellan

Copyright Universal Pictures

Lucas bästa film är en nostalgi pärla med stor igenkännelsefaktor, trots att filmen utspelar sig på sextiotalet. Musiken är svängig, karaktärerna är intressanta och filmen är mycket trevlig att följa som helhet. Väcker upp många minnen som man själv har som person och jag tror det är samma för en stor majoritet som ser filmen. Verkligen sevärd.

iresha

uusch va tråkig film det här var, somnade nästan ;S

En riktig kul-klassiker, en blick tillbaka, att få se ungdomarna på den tiden, och vad de gjorde, Den sista natten med gänget.
Man kan känna igen sig lite i filmen, säg första dagen på sommarlovet, eller snarare slutet.
Det är verkligen kul, men samtidigt såg jag filmen med ganska kass kvalite och det påverkade filmen ganska mycket. Sen är det faktiskt inte så himla spännande.

Jag tänkte ge filmen en tvåa men nu i efterhand så inser jag hur handlingslös och omåttligt uttråkad jag faktisk var under denna film. Det var ett sömnpiller och jag märkte att jag tittade på filmen men inget kom in för det hände ju knappt ingenting.

KGBtookmydog

En fruktansvärt meningslös och långsam film där det knappt händer något relevant eller har någon speciell handling. Upp mot 2 timmar lång med många onödiga tomma scener som gör att man tappar intresset.

iresha

uusch va tråkig film det här var, somnade nästan ;S

Sallee

Sista natten med gänget, var en liten besvikelse för mig, har hört så otroligt mycket om filmen. Jag väntade på det "stora" i filmen, hade velat se mer fight mellan John & Falfa. Ett stort plus i filmen är musiken & skådespelarna. Men visst är det en sevärd film, får se om uppföljaren från 79 är sämre, det återstå att se.

Sofia92

Skön, men seg. Första timmen ger mig förhoppningar, men efter det domnar spänningsfaktorn och det som lyste upp filmen svalnar av. Musiken (och bilarna ska vi inte tala om) är rena njutningen! Jag tycker att ett par dialoger är lyckade med, men annars.., jag hade väntat mig mycket mer. Möjligtvis en svag trea.

lolu

Kul och härlig film som måste ses! En sådan som man blir glad utav att se..

Festen är över (1979)