Nun, The

Nun, The Köp filmen på CDON
2,5

Handling: En drunknad nunna med tyranniska ambitioner återvänder från graven för att hämnas på de elever som förorsakade hennes död vid en katolsk flickskola 17 år tidigare. En efter en faller de forna vännerna offer för en skräckinjagande mördare som uppstår genom vatten. Problemet är bara: hur stoppar man en fiende som redan är död?

Regissör: Luis De La Madrid

Cristina Piaget
Anita Briem
Belen Blanco

Silverpilen

En jättebra och läskig skräckis! Även intressant! En av de bästa skräckisarna jag har sett faktiskt! Har fått väldigt oförtjänt dålig kritik av många. Man bryr sig om och känner sympati för nästan alla karaktärer! Och slutet som många klagar på tycker jag bara är intressant och oförutsägbart och är ett plus och inte ett minus för filmen tycker jag!
Jag rekommenderar iallafall The Nun till de som gillar spänning och bra skräck!

Får faktiskt en femma i betyg från mig!

Överraskande välgjord doldis för oss skräckvänner. Stundtals fick jag faktiskt rysningar. Slutet var det gamla vanliga, hade filmen gjorts 02-03 hade den definitivt känts mer originell. Jag gillade den.

Venschla

Någrah grehjer va lite häfthiga men hallåh rhädd blehv jah dåh hinte.

Dan banan

Random, random och åter random. När ska folk tröttna på att skapa stereotypa slashers igentlgen.
Den enda riktiga anlednigen till att jag tog mig tid och såg The Nun var för att en nunna till skräckkaraktär lät riktigt kusligt. För att vara ärlig så kan jag säga att jag väldigt ofta lockas av just själva skräckprofilerna.
Mina förväntingar var inte så uppsrkuvade, men jag ville ändå se filmen.

Det mesta fungerade hyffsat ändå, utom mansuet då som jag inte alls finner mig i att tycka om.
En svag, svag tvåa.
En i mängden av usla slashers som jag endast vart lite nyfiken på. Det är allt.

Indy_92

Det här hade varit den perfekta rysaren om det inte varit för det dåliga slutet.. Skrämde skiten ur mig!