Fire Down Below

2,4

Handling: I de stilla och lugna Appalachianbergen i en by som heter Jackson, Kentucky, USA, brinner jorden. Giftämnena som dumpas i gruvorna kring byn kan göra den till ödemarker om ingen stoppar det. Men det finns en som kanske kan göra det, Officeren Jack Taggert. Taggerts jobb är att leta reda på de som är ansvariga till att jorden förgiftas. När förbrytarna försöker att röja Taggert ur vägen, får plötsligt Taggert en ny arbetsuppgift. Han ska nu inte bara hitta förbrytarna, han ska "fixa" dem också.

År: 1997
Regissör: Félix Enríquez Alcalá
Originaltitel: Fire Down Below
Clay Jeter
Brad Hunt
Stephen Lang
Marg Helgenberger
Steven Seagal

Okej rulle som är ganska spännande. Tur att Seagal har duktiga motspelare. Till exempel Kris Kristofferson.

The__Price

Defenitivt en av Steven Seagals bästa filmer! Jag tror att den är en av mina favoriter. Han visar tydligt sitt budskap (vilket är meningen med hans filmer) och det är mycket bra action! Fina explosioner och mycket pang pang. Mycket fina fighter med. Mest coola grepp och liknande i denna filmen. Det är fina bilder från Kentucky med.

Seagal är bra i rollen, likaså Kris Kristofferson. Han är gjuten skurk. Det är fin musik med om man gillar country och blues. Miljön får lätt en 5:a i denna! Och jag gillar den arga Seagal som pratar allvar.

Men jag håller med om att den repliken är töntig. Det är lite B. Den när han slåss med staven vid bilen.

Hanes

Även om den här filmen är rätt dålig så är det en an Segals bättre. Med actionscener som biljakter där Segals bil aldrig går sönder och mycket explotioner. Men ändå t.e.x. när han har slått ner ett par tuffa killar och säger " Oh I broke my stick, that's to bad, I better youse my hands" och sen forsätter att slå ner dom. Det var en av dom töntigaste repliker jag någonsin hört. Svag tvåa..

Raceai

Steven Seagal, dubbelmoralens mästare. Han är ju för fan presidentmaterial i USA, be nice and angel like and kick the shit out of the world, and enjoy it!

Peace

Det här är en riktigt bra segal film den får en 3:a.

Snigeln e lika trist som vanligt. Jag köper gärna lite gammal hederlig 'kick ass' action, men jag hatar hans äckliga klichéartade miljötal och annat smörigt trams, för att inte tala om de enormt korkade och ensidiga bovarna.

Angelus

bra film...spännande...Steven Seagal rå som vanligt