21 timmar i München

21 timmar i München Köp filmen på CDON

Handling: I september 1972 attackerade PLO-terrorister OS-byn i München och elva israeliska idrottsmän och ledare mördades. Händelsen chockade en hel värld och filmen är en realistisk dramatisering av det som inträffade.

År: 1976
Richard Basehart
Anthony Quayle
Shirley Knight
Noel Willman

Såg fram emot den då ämnet i sig är intressant och givetvis för att kultige Franco Nero har en huvudroll som terrorist. Har sett både "One Day in September" och "Munich" i samma ämne och tycker nog att ODIS är bäst, det är i.o.f.s. en dokumentär. 21 timmar är realistiskt skildrad och den gjordes bara några år efter händelsen vilket är ett plus. Nåja Nero är bra som vanligt men det saknas något, tror nog att det var att man fokuserade för mycket på polischefen och politikerna. Jag ville se mer av terroristerna och gisslan. Det blir inte mer än en trea.

die_hard

ruskigt bra men inge mer än en trea

Nja, en besvikelse faktiskt. Man kanske ska förvänta sig så mycket av en TV-film, men efter att ha sett den utmärkta dokumentären "En dag i september" hoppades man på något liknande här.

Ganska ointressant faktiskt i jämförelse med dokumentären eller "München", som iofs handlar om vad som hände efter dådet.