Southland Tales

Southland Tales Köp filmen på CDON
2,4

Handling: Utspelar sig i ett framtida USA där en tre dagars värmebölja kulminerar i ett stort party den fjärde juli...

Regissör: Richard Kelly
Cheri Oteri
Miranda Richardson
Will Sasso
Jon Lovitz

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Helt klart skön stämning, ej konventionellt Hollywood-mönster i handlingen.

Vad var poängen med filmen? Det var rörig och helt konstig.. så inget bra betyg för en dålig film

KarinLovisa

en inte helt lyckad blandning av donnie darko, lynch och mars attacks.

ToxicAvenger

"Southland Tales" är en film som har alla förutsättningar - förutom möjligen skådespelarensemblen - till att bli ett mästerverk. Därför blir jag besviken när jag ser så mycket potential kastas bort på... skit.

Filmen är way too much, osammanhängande och obegriplig. Bwahhh.

Jag kan tyvärr inte ge filmen mer än en tvåa, trots ett stort antal minnesvärda (..och bra..) repliker/scener.

"If you don't let me suck your dick, I'm going to kill myself."

"I'm a pimp. And pimps don't commit suicide."

"Scientists are saying the future is going to be far more futuristic than they originally predicted. "

bra film men den va för lång tyckte jag så den får en svag trea

Det här är en film av regissören till Donnie Darko och därför blir förväntningarna ganska höga. Blev förvånad över hur många tuggummi-skådespelare som deltar i filmen eller vad sägs om Dwayne "The Rock" Johnson, Seann William Scott, Sarah Michelle Gellar och Justin Timberlake - alla i betydande huvudroller. Vet inte om Kelly har någon poäng med detta, men de sköter sig åtminstone bra. Jag dras in i den här absurda världen som påminner lite om Lynch, men jag förstår den inte. Mycket knepiga element och jag erkänner att jag absolut inte greppar filmen efter den första titten. Kanske skulle blivit mer förståeligt om man hade läst den grafiska novellen med samma namn vars andra halva filmen bygger på. Hela filmen känns som en berg- och dalbana som ibland briljerar och ibland bara känns allmänt dryg. En svag trea blir betyget tillsvidare.

Hook

Framtiden i en mycket konstnärlig-konstig film med Seann William Scott som spelar tvilling och Dwayne Jhonson (även känd som the Rock) som konstnärlig skådespelkare med minnesförlust som slits in ien konspiration om domedagen och dess med spelare.

Mycket konstig film och det syns, fakyum är att filmen var för konstig att man sattsade på en dvd release här i sverige istället för en bigraf premiär...smart val...det blir en trea till film en för Dwayne och en fölr Seanns skådespeleri samt en till för sin nyskapande charm.