Invisible, The

Invisible, The Köp filmen på CDON

Handling: Nick (Justin Chatwin från "Världarnas krig") är en smart student med ljus framtid som av misstag brutalt attackeras och lämnas för att dö. Inte levande men inte heller död följer hans själ polisen och hans mammas (Marcia Gay Harden) desperata jakt efter honom.

Det här är den amerikanska versionen av den svenska filmen, Den osynlige.

Regissör: David S. Goyer

Ron Selmour
Michael Tayles
Colby Wilson
Desiree Zurowski

Det här är remaken av den svenska filmen Den osynlige där Gustaf Skarsgård hade huvudrollen. Margareta Levieva har ungefär samma trovärdighetsproblem som Tuva Novotny och flera av replikerna i filmen känns rentav dåliga, men då främst av den manlige huvudrollsinnehavaren. I princip så är varje scen plagierad och t.o.m. namnen är desamma fast amerikaniserade. Det enda de ändrat innehållsmässigt är egentligen slutet som jag tycker är fegare än det i originalet. Soundtracket är aningen bättre i den här versionen, men annars är det mesta sämre eller likvärdigt.

heroin

I princip en total kopia av den svenska versionen.
Utöver slutet är den identisk.
Även här är skådespeleriet mycket bra.
Spännande och intressant.
Jag gillar båda filmerna så även denna får en stark trea.
En väldigt bra gjord remake.
Lite mer humor i denna än den svenska, och man får lite mer förklarat. Jag skulle nästan kunna sträcka mig till att den är bättre, men nöjer mig med att säga att de är lika bra, fast på olika sätt.
Två snygga versioner av samma historia, se båda!

I princip hela filmen är rakt av en kopia av den svenska. Slutet var lite annorlunda, men jag vet inte om det egentligen var så mycket bättre. På något sätt känns miljöerna ganska svenska också, vilket höjer filmen något.

Inte alls lika bra som den svenska versionen. Trodde aldrig att jag skulle säga det, eftersom jag i normala fall föredrar amerikans film.

Milla86

Lite seg film där huvudpersonen får följa sina medmänniskor som ett spöke. Han får se vilka som verkligen är hans vänner och vilka som sviker honom.

Jag har ännu inte sett den svenska versionen, men jag hoppas att den är snäppet bättre.

Yasmin

Jag tyckte den här var bra, bra musik.
Men skådespelarna var inte så jättebra som dom svenska skådisarna.

Jätte bra film men inte lika våldsam som den svenska versonen.

Det var för mig ett glädjande besked att det gjorts en remake på den underbara "Den osynlige". Som jag väntat mig så är den här versionen inte lika bra som originalet. Känslan som grep tag i mig i föregångaren finns inte här. Tycker också att de svenska skådespelarna är bättre. Annars likvärdig med originalet. Absolut sevärd.

Den osynlige (2002)