Gangster

Gangster Köp filmen på CDON
2,5

Handling: Filmen är en svensk gangstersaga, en historia om kärlek och svek i en vacker stockholmsmiljö. Vi får följa några människors öden när deras vägar korsas under några hektiska dygn i huvudstaden. En skildring av mötet mellan två olika världar- överklassen och den kriminella.

Regissör: Steve Aalam

Malou Hansson
Tobias Hjelm
Lukas Loughran

Copyright Scanbox

En film med intriger, svek, avundsjuka, kärlek och även lite smått med humor. Får en svag 4:a. En bra svensk film =)

Inget vidare. Träaktigt skådespeleri och mediokert manus. Några shyssta scener räddar den från underkänt.

vet inte vad jag ska säga

den liknar ibland mycket sökarna och ibland går den åt botten och ibland kan det vara bra..stelare skådisar får man leta efter

tjejen fråga om alla tjejer var horor..det e för dem klär sej som det typ hela tiden..persbrant räddar inte filmer.tyvärr det får bli en tvåa pga det krystade slutet men det e inte det sämsta jag har sett igenom svenks film

miox

en bra gangnser film llite lika som gudfather den får en stark 4

Dan banan

Denna svenska version av så många Maffiahistorier världen över är svår att att på allvar.
Det är otänkbart att inte underkänna ett sådant trams.
Kjell Bergqvist och Persbrandt har inga somhelst anträngningar, vilket inte är nödvändigt eftersom dom ändå vinner guldet när dom befinner sig på hopplösa rollistor.
Dialogern är pinsamma, och handlingen totalt misslyckad.

Ett av vårt fosterlands största bottennapp någonsin.

nannysan

Jag tyckte denna filmen var mycket bra, det handlar om en svensk maffia, något jag aldrig sett och tyckte skulle bli väldigt intressant.

Älskade allt det här med att man litade inte på någon, och alla dödade till höger och vänster för att få det till deras egen fördel.

Biopremiär: 2007-04-27