Home of the Brave

Krig:

Home of the Brave Köp filmen på CDON
Krig:

Handling: En fd sjukvårdare inom armén har svårt att återgå till det normala livet efter att ha tjänstgjort under Irakkriget.

Regissör: Irwin Winkler
Brian Presley
Victoria Rowell

movieprincess2

en mycket bra lipfilm ;)

En film man ser engång, okej men inget mer. Kändes föresten inte som Action, mer som drama.
Får en 2:a

Går att kolla på en gång, men var inget utöver det vanliga. Ingenting jag kommer se igen.

gurran87

Riktigt bra film! Sevärd dessutom.

Annie91

Riktigt bra film faktiskt. I början tänkte jag "vad ska det egentligen bli av det här", men längs med filmens gång tyckte jag bara mer och mer om den, dock var det snarare skådespelarinsatserna än själva handlingen som gjorde att filmen flöt framåt. Medelmåttig trea, men jag ångrar inte att jag såg den. Rekommenderas någolunda.

bra film som visar bakslaget av kriget och konsekvenserna för de återvändande. filmen själv är inte så bra och det är till största del skådespelarens förtjänst att det fortfarande håller, dock ej Murray som är pinsamt dålig.

hemsk film som tråkigt nog blir lite seg på sina ställen men jag skulle kunna tänka mig att se den igen.

Home of the Brave är ännu en film som berättar om kriget i Irak och hemkomsten av soldaterna. Hur deras tillvaro ser ut, att gå från krig till lugn hemmamiljö. Vi får följa fyra personer. En tvåbarnsfar (Samuel Jackson) som var fältkirurg, en ung singelmamma som förlorade sin hand, en soldat som kommer hem med ett plågat sinne och en fjärde person som kommer hem, men inte kan känna någonting, han vill tillbaka till kriget.

Detta är en skickligt berättad film som funkar tack vare bra skådisar. Förutom en bra story så bjuder den inte på något speciellt.