Yrrol

Yrrol Köp filmen på CDON

Handling: Familjen Cosby på finska, kvinnomisshandel, hur man firar chefens 50-årsdag, figuren herr Cancer, pedofilen farbror Bosse och tv-reklamparodier.

År: 1994
Peter Dalle
Ulla Skoog
Suzanne Reuter

Eliiin

Vad ska man säga? Ett mästerverk! Den är verkligen hysteriskt rolig och det finns nåt i varje scen som man skrattar åt. Verkligen kul med en genomtänkt film så att man kan lägga märke till detaljer och små kommentarer. Varje replik har i sig en innebörd, vilket gör att ju fler gånger man ser den, ju mer upptäcker man! Jag ler bara jag tänker på den.

martin88

Många fantastiskt roliga scener och kommentarer. Dessutom smart ihopklippt. Blir lite jobbigt med samma skådespelare i så många olika roller och några scener känns mindre genomtänkta och mest löjliga. Men överlag riktigt rolig film. Hade de roligaste scenerna förlängts och några av de sämre tagits bort (blev lite för mycket hopp ibland) så hade jag givet filmen en solklar 4:a! Nu blir det bara en stark 3:a!

Ett svenskt mästerverk i humor, jag skrattar arslet av mig varje gång jag ser den här filmen, det är så skruvat och sjukt alltihop. Vissa grejer är kanske lite trista, medans andra är hur kul som helst. Bara att få se Leif Loket sitta finurligt i ett träd är så fantastiskt kul, det är det bästa i filmen tycker jag. Detta är en helt körd film som man nästan aldrig tröttnar på, kanske att se den flera gånger, men det är fortfarande lika kul varje gång.

konstigaste filmen ågonsin

Det här funkar inte så bra för mig. Ibland har de fått till det, men det mesta är ganska långtradigt.

tårtsmula

jätte rolig, men har nog blivit mätt på den

Nefern

Den roligaste svenska film jag sett. Vet inte hur många citat jag dragit från denna genom åren. Och den blir bara än roligare om man sett den förr! Fantastiskt.

Gillade verkligen inte den här filmen.. Är väl inte min humor kanske. Vissa saker var däremot ganska roliga.

Levish_

Så galet rolig film! Går inte låta blir att skratta

MaliciousDelight

Rolig humor film!
Godkänd, men ingen film jag skulle se mer än en gång...

Lyrro - ut & invandrarna (2018)