Beck - Gamen

Beck - Gamen Köp filmen på CDON

Handling: 19:e Beckfilmen med Peter Haber som Martin Beck.

I egenskap av f.d. idrottsminister delar John Vedén ut ett pris på 2 miljarder kronor från Svenska Spel till svensk idrott. Han försvinner sedan spårlöst. När Beck-gruppen kopplas in leder spåren till en illegal spelklubb där Vedén hade stora skulder.

Regissör: Kjell Sundvall

Jens Hultén
Ewa Carlsson
Harald Lönnbro
Thomas Oredsson

En rätt så stor besvikelse vart det.För det var nånting som filmen verkligen saknade,och det var spänningen som i alla dom andra Beck filmerna.Annars var filmen helt okej,Effekterna och fotot är som i nästan alla dom andra väldigt bra.Samt att skådespeleriet i filmen var jätte bra.Men filmen saknade verkligen spänningen som sagt,Därför vart jag inte så nöjd.Det får bli en tvåa.

tessan81

Något lägre tempo i den här filmen, som inte alldeles självklart är en mordhistoria, som vi i vanliga fall är vana med i Beck. Jag tycker att storyn är intressant men man hade kunnat utveckla den ytterligare. Det finns en del långsökta kopplingar i utredningen men det får man svälja.

Och vore det inte bara helt underbart om Gunvald och Becks dotter Inger blir ett par? Efter den här filmen kan jag inte låta bli att hoppas.

Dan banan

Inget vidare nytt direkt. Man känner igen hela systemet från tidigare Beck-filmer och inte så mycket mer än handingen har ändrats. Det syns verkligen att skådisarna försöker men på de flesta håll så känns det misstroget. Musiken och fotot är på en medelmåttlig nivå och det finns inga direkta detaljer som skulle kunna lyfta filmens betyg. Trotts detta så blir Gamen rätt så spännande och den duger ialafall. En tvåa antar jag passar bäst...

heroin

En bra Beck må jag säga!
Spännande och med bra skådespelare. Tar dessutom upp en viktig politisk fråga (spelmonopolet och Socialdemokraternas inblandning i detta). Väldigt tabu och väldigt intressant.
Per Holmberg (som f ö måste vara den snyggaste "gubben" i världshistorien) överraskar och imponerar här. Alla minns vi väl honom som den småsluge Henrik Bjurhed i Rederiet...

Förresten! Jag skrev "bra skådespelare". Notera att "dottern Malin" INTE räknas! Förutom att hon är en usel skådespelare, är hela hennes uppenbarelse ungefär som en geting på högsommaren... Hon ska väl antas vara typ 18 år (hon bor fortfarande hemma?), men med hennes frisyr och kläder skulle man lätt kunna tro hon är i sextioårsåldern. Väl värt att notera är att jag trodde det var hon som var modern och "modern" som var dottern, när jag först såg dem stå bredvid varandra. Det var bara moderns rynkor som till sist avslöjade henne.

Och sen till alla som påstår att "inte ett enda mord sker" - johoru det gör det visst! Se filmen en gång till.
Slutet är spännande och ej förutsägbart.
Stark trea!

iwork4ebay

Älskar alla beck filmer ryggigt bra!!

Milla86

Fruktansvärt seg film. Jag tittade på klockan hela tiden. Det här visar återigen på att Wallander-filmerna är så mycket bättre än Beck.

Flera kända svenska skådespelare dyker upp, men också en hel del okända som visar prov på uselt skådespeleri.

Medioker Beck-rulle. Spänningen infann sig nästan aldrig.

Charley

Fjolligt, fjolligt, fjolligt! Det händer inte ens ett mord i den här Beckfilmen. Det finns endast två filmer i raden av Beckfilmer som är sevärda: "Mannen på taket" från 1976 och "Mannen på balkongen" med Gösta Ekman från 1993. Jag tycker inte om Haber och Persbrandt, men när jag såg denna film var måttet rågat. Trist manus, trötta dammiga skådespelare och segt tempo. Det känns som om det aldrig händer nåt nytt i Beckfilmerna.

Hanes

Nää, med den här filmen kördes nog den nya beck-serien i botten. Otroligt tråkig och förutsägbar. Fast en liten kul sak är att få se Gunvald använda sin pistol på rätt sätt för engångs skull.

Inte en av de bättre i Beck-serien, mne helt klart värd en trea!