Familjen Robinson

Familjen Robinson Köp filmen på CDON

Handling: Lewis är en pojke som gillar att uppfinna saker. Han är nästan ett geni och en dag uppfinner han en maskin som kan återvinna glömda minnen. Han hoppas kunna avslöja varför hans mamma bestämde sig för att adoptera bort honom men innan han får svaret stjäls uppfinningen.
Lewis har nästan gett upp när han träffar den mystiske pojken Wilbur Robinson och tillsammans reser dom till framtiden. Där får Lewis tillbringa en dag med Wilburs excentriska familj. I en värld med flygande bilar och flytande städer letar de reda på tjuven som stulit Lewis uppfinningsmaskin samtidigt som de räddar framtiden och avslöjar familjen Robinsons häpnadsväckande hemlighet.

Regissör: Stephen J. Anderson

Laurie Metcalf
Steve Zahn
Don Hall

Copyright BVI (Sweden) AB

En underhållande och bra Disney film. Rolig och ganska snygg gjord.

HAha kan det bli bättre , men jag tycker inte att det är en barnfilm direkt men småungar gillar kanse sådana filmer nu för tiden XD!

faktiskt riktigt charmig och har sina roliga poäng, stark trea

Tycker den här filmen va helt okej, men lämpar sig verkligen mäst till barn. Jag gillar disney filmer för det mesta och så, men nja deh är va väll inte i lika hög klass som dom flästa. Så får en stark 2:a.

Natta or Tattis

Så jäkla bra! SE DEN! SE DEN! SE DEN! ^^

Gojjo

När jag såg den här filmen tänker jag bara på hur opassande den egentligen är för mindre barn. Tidsramen är väldigt förvirrande och många händelser är betydligt mer vuxna och seriösa än vad som är vanligt för barn. Brutal mobbing, ensamhet och föräldralösa ungar, bitterhet och onda hattar. Mycket berörde mig på fel sätt och jag oroade mig nästan för de barnen jag såg den med. Som tur var såg de inte filmen på samma sätt och tyckte om den mycket. Men mig påminde den mer om Terminator utan vapen, inte vad jag förväntar mig av en animerad film, men den är dock söt i vissa tillfällen.

Biopremiär: 2007-08-10
Filmen är animerad