Beck - I Guds namn

Beck - I Guds namn Köp filmen på CDON

Handling: En paparazzifotograf mördas brutalt i Stockholm. I hans lägenhet som haft påhälsning av tjuvar efter dådet har såväl dator som fotoutrustning stulits. Beck-gruppen försöker finna motivet, man misstänker hämnd. Hade fotografen tagit bilder på fel personer vid fel tidpunkt?

Man hittar dock några ledtrådar, bland annat ett USB-minne med massor av foton. När Becks chef Margareta Oberg tittar på materialet reagerar hon väldigt kraftigt på en bild, och gömmer även undan den medsamma. Vad finns på bilden som gör Oberg upprörd, varför väljer hon att tiga... och till vilket pris?

Regissör: Kjell Sundvall

Neil Bourguiba
Gustav Levin
Bengt Järnblad

martin88

I grunden tycker jag filmen har riktigt bra förutsättningar och den börjar väldigt spännande och intressant. Sedan blir det i mina ögon lite för orealistiskt. Visst brukar beckfilmerna innehålla orealistiska inslag men tycker att man i denna film passerade gränsen vid ett par tillfällen. Spännande är det hur som helst och man lyckas avsluta serien på ett relativt bra sätt!

Det här är en tämligen ojämn Beckfilm. Stundom känns fallet ganska ointressant och småsegt medan den stundom blixtrar till och nästan ger en adrenalinkick. Framför allt är det underhållande att se Gunvald Larsson som får visa lite djup i den här filmen. Lite berg-och-dalbaneaktig med andra ord och summan får bli en svag trea.

Hanes

Ennu en väldigt knepig Beckfilm där det är tre mord som begås men egentligen är det bara ett som klaras upp. Sen är det dysterhet för hela slanten. Stark tvåa..

Noisome

Underhållande, men förvänta dig inga skrämskott.

janne lindh

En ganska rörig Beck-film men med visst underhållningsvärde. Peter Haber och Mikael Persbrandt är som alltid bra. Och jag älskar Stina Rautelin.

Milla86

En av de sorgligaste Beck-filmerna hittills. Som vanligt finns det flera olika brott som ska utredas av polisgänget. Dels är det hatbrott mot homosexuella där en religiös sekt är inblandad och dels är det ett mord på en nära medarbetare i polishuset. Samtliga brott visar sig dock ha en gemensam nämnare i slutändan.

Gunvald har gått in i väggen. Jag har aldrig sett honom så lugn och dålig förut. Efter ett tag repar han sig och blir sitt vanliga jag. Utan polisuniform och kostym denna gång, vilket gör att skurkarna kommer för nära inpå hans privatliv.

Filmen är något seg emellanåt och vissa sekvenser gås igenom för snabbt för att passa till en tv-film.

Helt ok Beck med en bra och skön Persbrandt.

heroin

En av de bättre Beckfilmerna.
Efter några småsega rullar i den nya säsongen händer det ÄNTLIGEN något spännande!
Och här sparas det inte på krutet utan den spännande stämningen håller i sig i hela filmen.
På ett trovärdigt och välgjort sätt tar denna film upp ett högaktuellt och alltid lika tabubelagt ämne - religiösa organisationer som använder sin religion som skyddsmantel för ren brottslighet.
En svettigt bra Beck.

Hanes

Denna film är bra men sorglig. Persbrandt och Haber är bra i denna film.