Krigets regler

Handling: Överste Terry Childers ska skydda den amerikanska ambassaden i Jemen mot demonstranter. När allt är över har tre av hans soldater och över 80 demonstranter dödats. Händelsen beskrivs som en massaker och Terry Childers ställs inför krigsrätt. Som försvarare väljer han marinofficeren Hayes Hodges som Childers en gång räddat livet på. Som advokat är han dock medioker.

År: 2000
Baoan Coleman
Nicky Katt

Miss_Archive

Den var väl helt okej.
Men de enda gångerna jag spände mig lite och satte mig upp i tv-soffan istället för att sitta nerhasad, var i rättssalen när Hayes Hodges försökte övertyga domaren om att Terry Childers inte hade gjort något fel.

Savannah

Jomen, det här är tveklöst en klart sevärd rulle. Tommy Lee Jones - vad bra han är! - och Samuel L Jackson levererar definitivt medan vissa biroller lämnar en hel del att önska ifråga om skådespeleri. Stark trea.

En riktigt bra film, som måste ses!

Riktigt spännade rulle med riktigt bra skådespeleri och riktigt bra effekter.Vad mer krävs?

Dan banan

Rätt platt fram till den andra halvan, därefter växer filmen till att bli både intressant och spännande.
Bra ljudeffekter coh välkända namn, Jones lyser det mest om.

Stark trea, aningen ojämn men annars sevärd-

Filmen var helt okej. Tommy Lee Jones och Samuel L. Jacksson lyfter filmen så det blev en trea

Miss_Archive

Den var väl helt okej.

Definitivt en stark 3. Egentligen skulle jag vilja ge den en svag 4.

Tagline: A hero should never have to stand alone.

Samuel och Tommy lyfter helt klart filmen med sitt ofta utmärkta skådespeleri. En blandning mellan krigsfilm, drama & rättegångsfilm som jag tycker lyckas. Ingen Oscars-kandidat direkt, men bra underhållning som kan ses om! Spännande.

Trivia: When Hodges (Tommy Lee Jones) returns to the bombed-out embassy, there is a picture of then Vice President 'Al Gore' on the charred wall. Gore and Jones were roommates at Harvard. / Some 800 Marines were hired for the combat and other action scene.