Rock 'n' Roll High School

Handling: Vince Lombardi har ett riktigt ökänt rykte: det är den vildaste, mest rockande skolan i hela stan! Tills alla skolors skräck dyker upp förstås – Miss Togar. Med järnhand styr hon skolan som ett fängelse. Inga besök, inget lattjo på rasterna och framför allt: ingen rockmusik! Men när Miss Togar konfiskerar biljetterna till årets hetaste konsert med The Ramones får det vara nog. Med gruppens största fan, Riff Randell, i spetsen reser sig skolans elever till motstånd. Om inte eleverna kan komma till konserten får konserten komma till eleverna. Och när Joey, Dee Dee, Johnny och Marky drar igång första riffet får de skolan formligen att explodera i kampsången ”Gabba, Gabba, Hey!”

År: 1979
Daniel Davies
Lynn Farrell
Herbie Braha
Grady Sutton

Haha sådana här filmer är så sköna! Men ingen höjdare precis. Den är småskum och konstig och rolig och roande så klart värd att se. Man kanske inte bör hata Ramones dock!

några roliga scener men det känns som filmen är lite väl såld och ogenomtänkt. musiken är rent framförd men det hela blir lite tråkigt och förutseende i det långa.

rednaxela

Ganska töntig film föreställande ramones men ändå inte dålig.Bra musik och coola snubbar som är roliga gör denna film godkänd.

Robert_Eriksson

Det är kul att se The Ramones och att få höra deras härliga musik, men annars är filmen fruktansvärt dålig.

jacka92

Undebar film, värdelös handling, men undebar musik, se filmen om du gillar Ramones!!

manne747

Uselt skådespelat, poänglöst manus och mest fånigt, men ändå så jvla kul å bra om man gillar typ ramones och roliga grejer.

Spegelsyster

Jag har egentligen inget emot att se sånna här löjliga komedier emellanåt när jag inte har något annat för mig, men det är just vad det är - en löjlig komedi. Om man gillar den eller inte beror väl mest på vad man har för sorts humor, och gillar man Ramones är ju det ett plus såklart.