Attack of the Sabretooth

Attack of the Sabretooth Köp filmen på CDON
2,0

Handling: På en tropisk ö har en rik affärsman, Niles, skapat ett paradis i form av hotell och djurpark med ovanliga djur. Innan paradiset skall öppnas för allmänheten bjuder Niles dit en grupp människor för att få ihop sponsorer till sitt ställe. En grupp skolungdomar har även vunnit ett pris i form av resa till ön. Men säkerheten på ön är inte perfekt och en sabeltandad tiger, ett utdött djur som blivit framtagen på konstgjort sätt på ön, rymmer...

Regissör: George Miller
Billy Aaron Brown
Parry Shen
Nathaniel Kiwi
Bonnie Piesse

En 1+ som film och i sin egen genre, men en -2 som underhållning.

Taglines: Extinct no more! / Niles Green Thought A Sabretooth Theme Park Would Make Him Rich, But The Tigers Are The Only Ones Making A Killing / After a million years, they're ready to eat!

Detta är en riktigt dålig film egentligen. En hel del oförlåtliga ologiska handlingar (ingen !! av de som går in i parken stänger grinden efter sej t ex. & snälla, vad f-n rent utsagt gör egentligen college-ungdomarna där på ön??) av de mediokra till dåliga skådespelarna, vilket föranleder oss att prata om det förmodligen lika ogenomtänkta och ologiska manuset. Sist men inte minst måste man ju bara nämna de mycket billiga och sämre CGI-effekterna - inte mycket trovärdighet här inte.
Trots detta lyckas filmen, särskilt då den tar upp det ovanliga temat reroducering av gammalt förhistoriskt DNA, bidra med spänning under dess lagom långa längd (ca 1,30 t). Dessutom en del snygga foton/kameratagningar mitt i allt övrigt som man egentligen bara kan skratta åt.
Nej, detta hamnar inte i DVD-samlingen! Denna film varken kan eller vill man se om eftersom det vore rent tids- och energislöseri.

Trivia: -

miox

Attack of the Sabretooth, var sådär film

Crocodile

Attack of the sabretooth var retså bra men de sabel tandade tigrarna var inte så övertygande för utom i ett par scener. SKådespelarna var bra.