Lonely Hearts

Lonely Hearts Köp filmen på CDON

Handling: Två mordutredare jagar Martha Beck och Raymond Fernandez - ett par som kallas "Lonely hearts killers" - som finner sina offer via kontaktannonser.

Regissör: Todd Robinson
Originaltitel: Lonely Hearts
Alternativ titel:Lonely Hearts Killer (Tyskland)
Ursprungsland: Tyskland, USA
Jason Gray-Stanford
Christa Campbell
Marc Macaulay
Todd Terry

En intressant och spännande thriller, baserad på en sann historia. Bra skådespelarinsatser. Det är inget jag ser igen, men är värd att se en gång.

kaj08

En ganska så intressant thriller/deckare om ett riktigt fall från 40/50-talet. Härlig 40-tals känsla i filmen och väldigt bra skådespelarinsatser. Historien är rätt så tragisk och det skulle kunnat bli en riktigt bra film utav det hela. Tyvärr är det några "hollywood"-effekter inlagda i historien vilket förstör helheten. Ändå en stabil 3-a.

antoniuz

svag 3'a

struwe

Ganska hygglig deckare men ingenting att se om man vill veta om det riktiga fallet.För det första hadde Martha Beck ett genetisk fel som gjorde att hon vägde över hundra kilo redan som tidig tonåring"inget fel i det"men att slänga i en slim Salma Hayek i huvudrollen"vilket hon gör bra iof"blir bara fel.Sen är det en del rätt många småfel i filmen som är direkt fel.Ibland förstår jag inte hollywood alls,verkliga historien är tillräklig intressant som den är för att göra film om den,nu har dom gjort någon slags Bonnie & Clydehistoria över det hela.Rekar aldrig Hollywood först innan dom gör"sanna" historier.Men det är bra skådespelare så det får bli godkännt som en bra thriller

BuRNeR

Riktigt bra film! Spännande, intressant och välgjord. Strålande skådespelarinsatser rakt igenom! Stark 4a.