Street Law

Street Law Köp filmen på CDON

Handling: Carlo Antonelli, en vanlig hederlig medborgare hamnar mitt i ett bankrån och blir brutalt misshandlad av rånarna. När det sedan visar sig att polisen inte är särskilt villiga att göra mycket åt saken finns inget annat att göra för Antonelli än att ta lagen i egna händer.

År: 1974
Regissör: Enzo G. Castellari
Originaltitel: Il cittadino si ribella
Alternativ titel:The Citizen Rebels (USA)
Alternativ titel:Vigilante II (Storbritannien)
Ursprungsland: Italien
Franco Nero
Giancarlo Prete
Barbara Bach
Renzo Palmer
Romano Puppo
Nazzareno Zamperla
Massimo Vanni

Tänk om hela filmen hade varit som de första stenhårda 10 minuterna. Castellari hade talang när det gällde action. Tyvärr är tempot ojämnt, men musiken e stenhård. Jag bara älskar när Castellari visar upp sina härliga slowmotion scener (särskilt där folk blir skjutna). Bra stunts. Filmen hade potential att bli riktigt bra, men håller inte hela vägen. Stark trea i betyg.

Mycket lovande början, snygga slowmotion scener och bra och passande musik. Franco Nero är som vanligt bra och detta är en bra film, men saknar det lilla extra i mitten för att bli riktigt bra. Stark trea.