Fast Food Nation

Fast Food Nation Köp filmen på CDON

Handling: Richard Linklater (A Scanner Darkly) har gjort en film som går djupt in på snabbmatsindustrin i USA. Vilka som bestämmer i ledningen, vilka som jobbar i fabrikerna och vilka som jobbar på restaurangerna. Don Anderson får i uppdrag av styrelsen att åka till en av fabrikerna för att undersöka hygienen. Det visade sig nämligen att man hade funnit mindre mängder kogödsel i köttet och det han får reda på, som folk redan vet, får honom att hamna i ett knivigt dilemma.

Vi får följa tre olika situationer med flera olika personer, om deras kamp i vardagen kring snabbmatsindustrin.

Regissör: Richard Linklater

Ethan Hawke
Bruce Willis
Avril Lavigne
Bobby Cannavale

Fungerar att se men föredrar att se dokumentärer om sådana här ämnen, då det ger en mer verklighetstrogen känsla. Detssutom är det svårt för åskådaren att veta vad som är sant och inte.

TheHobbit

Jag funderar väll starkt på att ALDRIG någonsin käka på mcdonalds igen? UCH! så jäkla äckligt! Bra skådespelare dock, kanske lite långtråkig ibland. det får bli en trea.

Sofia92

En intressant film som nästan känns som en dokumentär i och med att mycket fakta är invävt. Man speglar snabbmatsindustrin på både humoristiska och hemska sätt. Äcklande verklighetstroget är det faktiskt, och manuset kunde inte vara mer perfekt.

Humoristiskt och kontroversiellt kring snabbmatsindustri. Kul med stora skådisar i biroller. Bruce Willis är suverän som tuff jäv.el som käkar med munnen öppen.