Charlie Wilson's War

Charlie Wilson's War Köp filmen på CDON

Handling: Sannbaserad historia om den gåtfulla kongressmannen från Texas, Charlie Wilson (Hanks), som leder CIA:s mest framgångsrika hemliga operation tillsammans med de allierade på organisationen: beväpningen av Mujahedin i Afganistan under deras krig mot Sovjetunionen. Hans ansträngningar att assistera rebellerna får några oförutsedda och långtgående effekter.

Regissör: Mike Nichols
Ned Beatty
Christopher Denham
Cyia Batten
Faran Tahir

Copyright United International Pictures AB (UIP)

Zirgo

På många sätt så är denna filmen intressant och bra filmad. Dom flesta karaktärerna är bra, men jag lyckas inte helt finna en balans mellan allvaret i filmen och humorn. Det känns som att dom borde ha valt en av delarna istället för att låta kakan bli delad i två. Det gör det lite svårt att sätta ett betyg beroende på var man placerar filmen i genre. Som den är nu, med en mix av bägge, så håller inte filmen mer än till en tvåa, men hade kanske kunnat få högre om man satt fokus bättre.

Det här är en politisk komedi av Mike Nichols som är duktig på dialogdrivna filmer. Mycket underhållande att titta på främst tack vare Tom Hanks och Philip Seymour Hoffman som är underbara att se ihop. Julia Roberts har jag dock aldrig gillat, men hon klarar också godkänt. Väldigt pratig, men det är inte så konstigt när vi kryper in genom byråkratins väggar. Känns aningen ojämnt, men lyckas hålla upp mitt intresse filmen igenom, vilket inte är illa för en film i den här genren.

Till en början kände jag inte allt för mycket för den här filmen, men efter att Philip Seymour Hoffman fått presentera sig vill jag se mer av honom. Han kunde gärna varit med mer för hans karaktär är väldigt skön - rak på sak, ärlig och nonchalant. Tom Hanks tycker jag också fungerar överraskande bra, däremot gillar jag inte Julia Roberts, har aldrig gjort iofs.

Det är en konstig blandning av allvar och lättsamhet som gör att jag inte riktigt kan bestämma vad jag tycker. Klart sevärd iaf och bättre än väntat. Ligger på mellan en stark trea och svag fyra.

Purjolewk

Nästan värd att se enbart för Philip Seymour Hoffmans fantastiska insats som bitter och cynisk agent!

Milla86

Intressant men något seg film. Tom Hanks är duktig, men Julia Roberts passar inte så bra i peruk. Stundtals är det svårt att urskilja det väsentliga i alla snabba repliker.

Det räcker i alla fall med min lilla kunskap om kalla kriget för att man ska kunna hänga med i handlingen.

Högintressant och välspelad. Hanks och Hoffman är fantastiska. Gillar tempot och historien i sig. Solklar fyra!

Zirgo

AggieD

Kunde ha varit bättre om jag någonsin skulle ha hängt med eller förstått någonting - men jag fattade NADA.

grymt äckligt dålig usch

Biopremiär: 2008-02-01