10 Items Or Less

10 Items Or Less Köp filmen på CDON

Handling: En skådespelare som förbereder sig inför en kommande roll, stöter ihop med en kvinna som arbetar som affärsbiträde. Tillsammans beger de sig ut på en road trip för att visa varandra sina världar.

Regissör: Brad Silberling
Kumar Pallana
Ski Carr
Danny DeVito

3/5
Mer än OK, Freeman är alltid bra. Men småskum film, detta ser man bara en gång.

En underhållande film, den är anorlunda och det gillar jag. Det händer inte så mycket i filmen men skådespelarna är bra!

Det här är en indieaktig film med den härlige Morgan Freeman i huvudrollen som skådespelare som researchar inför ett filmjobb. Börjar trevande med en stereotypisk Paz Vega som till en början irriterade mig, men både hon och filmen utvecklar sig så småningom till något mycket bättre. Lågmält, vardagligt och charmigt. Det känns som om man kryper självaste Freeman in på skinnet då han spelar sig själv - eller?

Zirgo

En liten film med liten budget behöver aldrig betyda att där ligger kvaliteter bakom som kan göra det värt en titt. Morgan Freeman spelar med i denna filmen som "sig själv" och enligt min mening så gör han en lysande insats, liksom alla andra skådespelare. Man kan se att han får fria tyglar att tolka sig själv som person och det är underhållande att se på. Storymässigt så kommer man inte så långt in i något hållbart, men det behövs inte så mycket i denna filmen då uppbyggnaden är annorlunda från vad man är van vid. En svag fyra och ett måste är att kolla igenom eftertexterna för extra scener.