Whisper

Whisper Köp filmen på CDON

Handling: I Vermonts vintermörker blir kidnappningen av en tioårig pojke rena mardrömmen för de intet ont anande kidnapparna...

Max Truemont har inga pengar. Han har suttit i fängelse för mord och ingen vill ge honom ett banklån, så att kidnappa en tioårig rikemansson verkar som en enkel lösning på problemen. Men på gömstället djupt inne i Vermonts skogar breder mörkret ut sig. Kidnapparna vänder sig mot varandra och långsamt inser Max att pojken kontrollerar dem likt marionetter. Nu måste Max lyckas lista ut pojkens djävulska hemlighet innan det mardrömslika spelet tar en ände med förskräckelse...

Regissör: Stewart Hendler

Shannon Hand
Robert Musnicki
Aidan Williamson
Elizabeth Bowen

Spännande, skulle dock inte sätta den i kategorin skräck. Köpte den för en pund och det var den verkligen värd! :D

vippkort

Jag tyckte filmen var väldigt bra får jag nog lov att skriva. Annars brukar jag inte vara mycket för Thriller. Men den här passade mig som handsken.
Det som jag tycker var så faschinerande var att det var en liten pojke som manipulerade vuxna människor totalt.
Att pojken, såvitt jag minns, aldrig blev hysterisk över att han faktiskt var kidnappad, och att han hela tiden verkade ha full kontroll över sina kidnappare, var fräckt.
Se den!

Jag såg att man rekommenderade Omen då den skulle vara att samma typ. Då blir det ju lockande att se även den.

Jag är faktiskt förvånad över att jag inte gillade filmen mer. Rätt solid film, men något stör mig både i regin, manuset och skådespeleriet. Sen går det inte att komma ifrån att det känns som lightversion av The Omen. Fast ändå är det rätt bra. Svårdefinierad!