Evening

Evening Köp filmen på CDON

Handling: Då Ann Grant ligger på sin dödsbädd berättar hon för sina döttrar Constance och Nina om de avgörande ögonblicken i hennes liv som ägde rum 50 år tidigare, då hon träffade Harris, mannen hon aldrig kom att glömma.

Regissör: Lajos Koltai
Meryl Streep
Glenn Close
Hugh Dancy

Copyright Scanbox

Patrick Wilson imponerar återigen i en mer konventionell film än tidigare. Faktum är att samtliga skådespelare sköter sig bra, även den vanligtvis träiga Natasha Richardson. Vacker film med ett fint soundtrack. Det som verkligen drar ned betyget är manuset. Ojämn och tunn historia som inte övertygar, och jag får intrycket att det saknas ett par scener. Det hela blir krystat och ofullständigt. Att berätta en film på det här sättet - att börja med slutet - kan bli bra, men det kräver att man levererar i avrundningen. Annars blir hela filmen en väntan på ingenting och ploten lovar mer än den håller. Stark tvåa.
"Oh no, my family is not afraid of vampires. They don't have enough blood to be of interest."

Fint sorglig. Fina miljöer. Bäst skådespel av han som spelar Buddy och Claire Danes.

OhLinis

En mycket stark film som inte är rädd att belysa det fula i livet. Alltigenom bra skådespelarinsatser och fint filmat. Något flummig men håller sig trots allt över nivån för vad som är värdigt. Höjs av sitt påtagliga uttryck av beröring och verklighetsförankring. Vi kan alla känna igen oss/förstå/beröras.

lindajjj

3+. Plustecknet för att jag var på väldigt sentimentalt humör när jag såg den. Bra skådespelare.

En mycket fin och romantisk film om evig och äkta kärlek.. Sevärd! Stark trea.

Savannah

Blä! Vem gillar den här, och hur kan man INTE lyckas med en 50-talsmiljö? En märkligt seg och fullkomligt oengagerande film. Det enda som är lite roligt är att Meryl Streeps dotter (Mamie Gummer) spelar sin mor som ung - och ja, hon är porträttlik!

Biopremiär: 2007-11-23