Black Sheep

Black Sheep Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Ett genetisk experiment gör ofarliga får till blodtörstiga djur

Regissör: Jonathan King
Originaltitel: Black Sheep
Ursprungsland: Nya Zeeland
Längd: 01:27, 01:27 (Toronto International Film Fes)
Nathan Meister
Richard Chapman
Louis Sutherland
Ian Harcourt

Copyright Noble Entertainment

ÄNTLIGEN! Efter månader av längtan har jag fått se Black Sheep. För att ett så absurt koncept som detta ska funka säger det nästan sig självt att humor är nödvändigt. Utan humor och stoj är risken stor att det hela blir uppstyltat och bristen på realism ett gissel som plågar tittaren hela filmen igenom. Just därför sprudlar Black Sheep av vansinnigt rolig humor, helsköna skådespelare, blod, splatter och magstarka scener i massor. En kille äter en levande kanin (!) och får örat avslitet av ett blodtörstigt mutantlamm (!!). Kroppsdelar flyger hit och dit och effekterna är ruggigt bra. Man har även slängt in ett klockrent och mycket stämningsfullt soundtrack som bidrar starkt till den helsköna atmosfären. Jag vrider mig praktiskt taget av skratt under vissa scener. Kort sagt är detta en ovanligt lyckad skräckkomedi med glimten i ögat och en skön attityd. Svag fyra - Angus framställs som lite FÖR ond och inledningen är för snabb, vilket ger ett hetsigt intryck.
"Mother Nature spent millions of years making sheep. She don't need your help!"

Värdelös film som försöker vara skrämmande och rysare samtidigt men det blir bara överdrivet

kaj08

Småkomisk parodiskräckis där får blir livsfarliga människoätare. Tyvärr är det inte speciellt genomtänkt, och parodin försvinner mest i dåligt manus. En och annan riktigt dålig skådespelarinsats förekommer också, men det hör väl till en b-skräckis :-) En svag 2-a.

Det här är en skräck komedi i samma stil som Braindead. Men med mindre blod och mera får. Själva syftet med filmen är just att driva med tanken på "mördarfår". Ingen kan nog höra det här konceptet och inte förstå att det är en komedi. Själv tyckte jag filmen var väldigt rolig och underhållande. Småskrattade ju när man såg ett litet får åka utför ett stup i förarsidan på en gammal bil. määää!! krasch!!...Filmen har sina roliga stunder. Den var underhållande och får godkänt.

Man tyckte väl att "mutanterna" var roliga i början, men mot slutet tröttnade man lite på dem.

En bra och rolig små skrämmande film. Helt klart en blivande kult klassiker.

Otroligt dålig rulle, ej övertygande spel samt en rulle som saknar både humorn och den delen som ska ses som "hemsk".

Effekterna samt fotot var det
ända pluset, stark etta.

Nefern

Rätt söt och underhållande parodi som förvisso inte lämnar en som en bättre människa men ändock med ett leende på läpparna; köttning och humor är en fin kombination.

En 2 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Taglines: Get ready for the Violence of the Lambs! / Get the flock out of here! / There are 40 million sheep in New Zealand... and they're pissed off! / A new breed of comedy horror / The sheep on this farm have turned to the baaaaaad side / Shear terror!

Detta är en film jag hade högre förväntningar på vad gäller kvalité. Filmen blir tyvärr bara godkänd som nån tillfällig underhållning för stunden då manuset saknar en del att fundera över i kombination med sämre regi! Skådespelarinsatserna är helt ok för denna splatter-skräck-komedi och Danielle Mason (Experience i filmen) är riktigt söt. Bra effekter men detta är för tunnt.
Nej, filmen hamnar inte i DVD-samlingen då spänningen är måttlig och icke-stegrande som sig bör. Skratten kommer alltför sällan - det fanns ett enda skratt som jag och vännen skrattade rejält åt vid titten. Detta vill och kan man inte se igen.

Trivia: Special effects were done by Weta Workshops, the same crew who did the Lord of the Rings trilogy. / Just before Mike (Mick Rose) is attacked by a killer sheep, he is seen reading "The Penguin History of New Zealand", a well known book written by the late Dr Michael King, the father of "Black Sheep" director Jonathan King. / The man who is pulled down by a sheep while trying to find the keys to his car is the director, Jonathan King.

Ludwig06

Underbar splatterkomedi om hur vänliga får blev köttättande monster.

Biopremiär: 2007-08-10