Congo

Congo Köp filmen på CDON
2,0

Handling: En expedition är påväg in i hjärtat av mörkaste Kongo. Expeditionens uppgift är att hitta staden Zinj och de skatter som påstås finnas där. De har med sig gorillan Amy som skall tillbaka till djungeln där hon en gång fångades. När de sen finner staden så upptäcker de att det är människan som där är den utrotningshotade arten.

År: 1995

Ernie Hudson
Tim Curry
Bruce Campbell

shoeman

Det är ett antal år sedan jag sist såg Congo, men jag vill minnas att den var ganska bra och att jag uppskattade den.
Den handlar främst om Dr. Karren Ross, som åker till Kongo, som inte bara är politiskt instabilt och därmed farligt, men dessutom fyllt av farliga apor som lätt dödar människor, för att söka rätt på sin kanske döde, men alltjämt mystiskt försvunner pojkvän. Dessvärre är hon tvungen att åka med en pengagalning från rumänien som över allt annat vill till staden Zinj. Han förstör allt.
Sevärd film, mysig att tita på, men kanske iinte så bra kvalitetsmässigt, en svaaaaaaag fyra

Crocodile

Jätte bra om det finns en film du borde se är det Congo.

Inget att spendera tid på.

Blä, blä, blä!! Den här filmen är så löjlig och töntig rakt igenom!

JTZ

Helt okej, inte världens ballaste story men godkänd är den ju alla gånger.

aud

Totalt värdelös. det finns inget bra med den här filmen. dessutom lyckades de slarva bort en diamant under inspelningen. idioter.

Angelus

ettag sen man såd denna rulle...men kommer ihåag att dt var lite läskig och spännade...sevärd

shoeman