Martian Child

Martian Child Köp filmen på CDON

Handling: En författare är förkrossad efter sin fästmös död och bestämmer sig för att adoptera en sexårig pojke.

Regissör: Menno Meyjes
Anita Brown
Beverley Breuer
Robert Clarke
Jonathan Holmes

Rätt seg till en början, men man fick mer och mer grepp om filmen och handlingen blev bättre eftersom. Får en stark 3:a

Crocodile

Det finns inget dåligt med den här filmen men det är inget mästervärk.

lindajjj

En stark trea. Kanske lite för "straight forward" på något sätt? Men absolut sevärd. John Cusack är alltid bra, tycker jag. Störde mig dock lite på barnet, men det kanske var meningen.

Det här är en liten pärla som storymässigt påminner en del om K-PAX även om vi här får följa en liten grabb istället. John Cusack anser jag har vuxit som skådespelare och har bara blivit bättre och bättre med åren. Filmen har en skön independent-känsla över sig även om den på sina ställen är farligt nära att bli sliskig. Tycker ändå att den klarar sig och helhetsintrycket är att det här är en film man blir glad av att se, även om slutet är tamt.

En underhållande lite smårolig film, som fungerar att se en gång, dock inte igen. Tycker en del saker var rätt löjliga, men en svag trea är den värd.

kalles

Grymt stark trea, som hade haft aningar på en femma om det inte hade varit för det otroligt löjliga och krystade slutet..

Fantastisk historia, som är berättad med absolut gehör, och grymt skådespeleri..
John Kusack är fantastisk, men här överträffar han om möjligt sig själv, lillpojken är också grym..

Har nog aldrig sett ett sökande efter att bygga broar mellan två personer skildras så här bra..

Rolig var den också..