Haunted Forest

Haunted Forest Köp filmen på CDON
1,8

Handling: Efter att en man försvinner spårlöst i en mytompsunnen skog ger sig Sean och hans två vänner ut för att dels söka sanningen om försvinnandet, men också för att för att leta reda på ett karaktäristiskt träd som sägs innehålla en skogsande.

Regissör: Mauro Borrelli

Mark Hengst
Naomi Ueno
Kiralee Hayashi

Dan banan

Billig rysare med omärkvärdiga skådespelare.
Handlingen är pinsamt syntetrisk och effekterna överaskar inte.

Tom på volym och spänning.

Otroligt grå och tråkig film.

EN blandning av Evil dead och The grudge!! och tillsammans blir det en skrämmande film som var rätt bra men jag ägnade tiden bakom kudden ibland

Faktiskt en bland de sämre filmerna jag sett..
Den får en mycket, mycket svag tvåa av mig!

miffo

En man försvinner under mystiska omständigheter inne i en djup skog. Hans kamera hittas hittas och den sista bilden han tog är av ett träd som ser skrämmande likt ut som en människa som försöker ta sig ur stammen på trädet. En mindre grupp män beger sig in i skogen för att hitta detta träd som är så mytomspunnet, men dom det verkar vara svårare än dom hade trott.

Jag är inte riktigt säker på hur jag ska ställa mig till den här filmen. Man kan se att det är rätt så amatörmässigt gjort, men samtidigt så lyckas dom ibland få det att se ut som vilken profisionell hollywood film som helst.
Storyn är som en blandning av Blair witch och The Ring, och jag tycker det funkar. Det går visserligen inte lika långsamt fram som ovanstående filmer, utan börjar ända från början att lägga in sina chills. Anden i filmen är mer eller mindre kopierad från The Ring, och upplägget på filmen är i mångt och mycket taget från Blair witch vilket drar ner betyget lite p.g.a. att dom inte uppvisar orginallitet, men eftersom dom blandar så vitt skilda filmer så är det inte så farligt iaf. SKådespelet varierar från dåligt till medelmåttigt, med några få undantag av helt ok. Själva produktionen verkar ha haft en rätt så mysig budget att spendera, och det gör dom väl. Jag kan inte klaga på specialeffekterna, jud och bild är precis som dom ska vara.

The Haunted Forrest verkar vara en film gjord av amatörer med god hjälp från semi och eller hel profisionella filmmakare.
Jag tyckte den är helt klart värd att noteras, och kan nog bli en film jag går tilbaka till lite då och då.