Talismanen

Talismanen Köp filmen på CDON

Handling: Detta är Henning Mankells och Jan Guillous kriminalthriller om de ödesdigra konsekvenser som drabbar dem som kommer i besittningav ett vackert men olycksbådande smycke. Wallton, en avskedad före detta polis, får i uppdrag att leta reda påett ovärdeligt arabiskt smycket, en talisman. Enligt legenden bringar talismanen olycka och död åt den som tar orättmättigt tar smycket. Jakten på den hemlighetsfulla talismanen leder Wallton genom samhällets alla skikt och han stöter på det ena mystiska dödsfallet efter det andra.

År: 2003

Jan Guillou
Irina Björklund
Philip Zandén
Cecilia Frode

Enligt mig en spännande film-serie!

Hyfsat bra, men ej mer än så...får en svag 3:a

jätte bra tv-serie, jag och mormor satt klistrade framför tv!

En mycket intressant och välgjord miniserie! Spänningen var på topp hela tiden, missade man en minut i den märkte man att man missat något. Så vill jag att ett mästerverk ska kännas, att man vill se varje sekund. Mycket bra skådespelarinsatser, särskilt av Per Graffman. Ett mästerverk!

Väldigt rolig idè med många kända ansikten. Det mest oslagbara är Guillous Rambo liknande beteende. Tyvärr så lider filmen av att somliga skådespelare verkligen är under all kritik och drar ner en annan ganska trevlig upplevelse till bara godkänt.

En spännande och välgjord produktion som har en orginell intrig och ett välskrivet manus. Per Graffman är mycket bra i huvudrollen. Betyget blir en stark trea.