Utlämnad

Utlämnad Köp filmen på CDON

Handling: Den gravida Isabellas make, Anwar El-Ibrahim, misstänks för att vara terrorist. Han grips på en flygplats och förs bort och försvinner utan ett spår. Medan Anwar genomgår allt tuffare förhör om saker han inte känner till startar hans fru en egen utredning kring vad som kan ha hänt.

Regissör: Gavin Hood
Muna Otaru
Steve Tom
Rosie Malek-Yonan

Copyright AB Svensk Filmindustri

nej nej och åter nej.det här funkar inte..filmen e för seg och filmen tror att det e nytt tema det kör på men det e inte det..bottenapp totalt..dock va det några som spela som jake och reese fast det funkar inte tyvärr.en medel etta får den

kaj08

Ett starkt drama som känns både aktuellt och realistiskt. Handlingen har en känsla av att bygga på en sann historia, men tyvärr bygger inte filmen på en riktig händelse. Det är alltså påhittat, men samtidigt något som nog sker både i USA-s terroristläger och på andra ställen i världen.

Jag gillar filmer där det är flera berättelser som löper parallellt som i den här filmen. Det är svårt att få till det så det blir bra, men här lyckas de alldeles utmärkt. Detta är även filmens styrka och utan att avslöja för mycket knyter de ihop det hela på ett finurligt sätt också. Det ger plusbetyg.

Det är många kända skådespelare med och även om flera går lite på tomgång så är det överlag bra skådespeleri. Mitt betyg blir till slut en svag 4-a till detta drama.

lindajjj

En välgjord thriller som förtjänar en svag fyra. Reese W och Jake G är sämst! Annars är det mycket bra.

slizy

Ett bra drama/thriller med en gripande historia. Bra skådespel av framförallt Gyllenhall.

Milla86

Fängslande film som grundar sig på verkliga händelser. Otroligt läskiga och djupgående toryrscener, som jag helst hade hoppat över... Reese Witherspoon visar att hon kan spela seriösa roller också och inte bara i romantiska komedier. Intressant film att se.

Venschla

Bra men ändå dålig (hehe det lät nog lite konstigt..)

Sallee

Reese Witherspoon och Jake Gyllenhaal är några av mina favorit skådespelare,
och att se dem tillsammans i en film, ger mig stora förhoppningar.
Men jag blev besviken. Handlingen är för rörande, men ändå gripande.
Men ett plus till skådespelarna iallafall, som gör att filmen är värd att titta på.

Biopremiär: 2008-02-15