Resurrecting the Champ

Sport:

Resurrecting the Champ Köp filmen på CDON
Sport:

Handling: Vi får följa en ung reporter som misstänker att en hemlös man i trakterna kan vara en före detta boxningsmästare. Reportern blir vän med den hemlöse mannen och försöker övertyga honom att återvända till rampljuset. Men det visar sig snart att den gamle "mästaren" inte riktigt är den han tror.

Regissör: Rod Lurie

Peter Coyote
Chris Ippolito
Stephen Strachan
Eugene Clark

Resurrecting the Champ är ett lågmält och speciellt drama. Josh Hartnett är bara hyfsad - det är Samuel L. Jackson som lyfter filmen med sin mycket skickliga rolltolkning. Storyn är hyfsat intressant, även om inledningen aldrig riktigt fängslar mig. Det blir pratigt och småtråkigt. Det är först en timme in i filmen som historien vänder och filmen blir riktigt intressant. Ändå blir detta varken riktigt trovärdigt eller gripande, och slutet känns väldigt underligt. Bisarrt och smaklöst drama som bara får en tvåa på grund av Jackson och det mycket fina soundtracket. Ska Rod Lurie göra fler filmer i den här stilen rekommenderar jag att han jobbar på storyn och försöker vara lite mer taktfull.
"You made a fool out of me."

en film som tydligen har glömts bort här

mycket intressant film faktistk..kan inte säga så mycket utan att säga för mycket

"You made a fool out of me."