Shrooms

Shrooms Köp filmen på CDON
2,3

Handling: Fem amerikanska collegestudenter reser till Irland på jakt efter mytomspunna magic mushrooms som sägs finnas där. Snart förvandlas drömsemestern till en mardröm. I drogruset framträder spöklika skepnader som mördar ungdomarna brutalt en efter en. Men är det verklighet eller är det en hallucination?

Regissör: Paddy Breathnach
Don Wycherley
Sean McGinley
Robert Hoffman

Dan banan

En rysare som börjar rätt lovande.
Rätt härlig story, tråkigt nog är stunderna för nerverna rätt tunna och sällsynta.
Rädslan griper aldrig riktigt tag i mig, det blir mest kusligt.
Annars en film med en aning högre klass än snittet inom skräck.

Givetvis medioker, men fortfarande bättre än de flesta rullarna från genren i dagens läge.
En väldigt stark tvåa.

I brist på annat.

Tycker faktiskt den här var ovanligt obehaglig. Antagligen på grund av den ruggigt otäcka skogsmiljön och väl genomförbart kameraarbete överlag. Efter ett tag var det uppenbart hur det skulle sluta. Den efterapar ännu en gång en twist som numera börjar bli en klyscha. Men det funkar ändå.

Först trodde jag att det va en jätte weird och äcklig film och när den började tänkte jag att shit det är en sån där dålig bFilm.. men i slut ändan visade sig att den var helt okej och vid några tillfällen ryckte man till! så är man filmsugen kan man ju se den :) stark 3a från mej

En -4 som film, i sin egen genre & som underhållning.

Elemental

Jag hade inte hört så mycket om Shrooms innan jag såg den vilket gjorde att jag heller inte hade så höga förväntningar. Nu efteråt inser jag att mina reaktioner är blandade, filmen har både sina starka och svaga sidor.

Till att börja med måste jag säga att Shrooms skrämde mig på ett sätt som inte många filmer lyckats med. Att den är filmad på ett mycket skickligt sätt, att skogsmiljöerna lyckas inge en klaustrofobisk känsla, samt att flera av skrämselmomenten är väl uttänkta gör att stämningen blir ytterst obehaglig.

"Nu kommer det en skrämselscen. Jag är beredd på det nu. Alldeles snart... AAH!"
Detta hände mig flera gånger under filmen. Att jag ofta är beredd på skrämselmomenten är såklart tråkigt, men att jag ändå blir skrämd är ju ändå positivt. Detta kan bero på att den svarta gestalten faktiskt är ganska otäck.

Det dåliga med den här filmen är att den känns väldigt krånglig på sina ställen. Alla ”drogflashbacks”, eller vad man nu ska kalla det, gör att det blir väldigt rörigt och man tappar ibland greppet. Ett annat minus är att man får se flera skräckscener innan de verkligen äger rum, och detta förtar överraskningsfaktorn

Shrooms har ett oförutsägbart slut. Även fast ledtrådar läggs upp på silverfat mitt framför mina ögon sitter jag ändå där förbluffad när eftertexterna börjar rulla. Detta har hänt mig flera gånger, jag lyckas inte tyda ledtrådarna, därför att jag själv inte alls tänker på det.

Shrooms är en skräckfilm som ligger över snittet. Det känns som ett nytillskott i genren, men det är på många sätt ändå en ganska traditionell rysare. Trots några dåliga saker är ändå stämningen riktigt kuslig filmen igenom. Shrooms är ganska lik The Blair Witch Project, men enligt mig mycket bättre.

Crocodile

Filmen är rolig, blodig och spännande. Skådespelarna och special effekterna är väldigt bra men handlingen är bara godkänd, liksom slutet är väldigt likt slutet i Switchblade Romance och det är alltid uppenbart om vad som ska hända i filmen.
Om du tycker om skräck så är Shrooms sevärd och därför borde ni skräck älskare där ute se Shrooms.

You're fucked, like in dead fucked.

Helt okej rulle för en kväll.

ztampe

Tyckte filmen va bland dom bästa rysarna på länge, Men va lite förutsägande men annars tummen upp!

Dan banan

En rysare som börjar rätt lovande.
Rädslan griper aldrig riktigt tag i mig, det blir mest kusligt.
Annars en film med en aning högre klass än snittet inom skräck.

En väldigt stark tvåa.

I brist på annat.